|
Jaggie
|
 |
« on: July 14, 2007, 01:30:06 PM » |
|
Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Wat ben je een gigantische …… als je op vrijdagmiddag met een lasergun jezelf verschuilt achter lantaarnpaal. Nou heb ik dit zelf een keer mogen aanschouwen op de Oosttangent te Heerhugowaard. http://www.autogespot.com/index.php?id=417
|
|
|
|
« Last Edit: July 28, 2007, 07:05:21 AM by Sander »
|
|
|
|
|
|
Kevin
|
 |
« Reply #1 on: July 28, 2007, 08:14:51 AM » |
|
dat laatste stukje met die smilies maak ik idd ook altijd de sport van om hem te laten janken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BattyBoy
|
 |
« Reply #2 on: July 28, 2007, 08:54:11 AM » |
|
In de strijd tegen hardrijders worden er ook steeds meer borden neergezet die daadwerkelijk aangeven hoe hard je rijdt. Die borden verschijnen overal. Persoonlijk heb ik alleen in Delft meegemaakt dat er een smiley die lacht of bedroeft kijkt, wordt getoond. Daar ga ik ook nog wat van zeggen want dat bord is pure uitlokking naar mijn mening. Als ik daar rij en ik zie dat ding lachen dan vind ik dat gewoon helemaal niks. Dus wat doe ik? Terugrijden en zo hard mogelijk langsrijden om de smile van dat smiley te krijgen en om hem te laten janken. Beetje kinderachtig, maar ja wie houdt me tegen? Bij ons geeft ie ook de snelheid aan... Probeer juist mijn snelheid zo hoog mogelijk te krijgen en te kijken of de tellers een beetje kloppen  Ik zit ook veel op de weg en ben vrijwel constant bezig met die snelheids controles... Ik word er serieus geestelijk MOE van! Constant het gevoel dat je genaaid kan worden  . Bah 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Big Bol
|
 |
« Reply #3 on: July 28, 2007, 09:27:01 AM » |
|
Leuk stukje
Ik vraag me alleen steeds af wie die ene Michael is?!
|
|
|
|
|
|
Mach mich nicht an
|
|
|
|
Jorn.
|
 |
« Reply #4 on: July 28, 2007, 09:33:56 AM » |
|
Leuk stukje, maar als agente ben je wel erg dom als je achter een lantarepaal gaat staan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #5 on: July 28, 2007, 09:56:40 AM » |
|
 Hilarisch stukje. Nu moet je er wel bijdenken dat de Nederlandse overheid de zaken nog verstandig aanpakt: je hebt het gevoel dat je voortdurend gecontroleerd kan worden, en als je in de fout gaat, dan krijg je een boete die nog vrij betaalbaar is. In België dachten politici zich interessant te maken met superboetes: de kans dat je gepakt werd was klein, maar als je tegen de lamp liep, kon je serieus (honderden of soms wel duizend euro) afdokken. Een heel dom systeem, want je hebt dan zoiets van: als ik gepakt word heb ik gewoon pech gehad, en die rotoverheid zal ik volgende keer wel eens een poepje laten ruiken door drie keer de toegelaten snelheid te proberen. Gelukkig is het systeem nu meer naar het Nederlandse geëvolueerd (zoals gewoonlijk probeert de Belgische overheid eerst iets uit wat niet werkt om alternatief te proberen te doen, en nadien bootst men het correcte systeem van het buitenland na, waardoor enorme bedragen voor niets geïnvesteerd zijn ...). Enkele tientallen of misschien 100 euro kan iedereen nog op tafel leggen. Het enige bezwaar dat ik nog tegen het systeem van boetes heb is dat ze niet aan het inkomen gekoppeld worden; ik ken genoeg mensen die bij manier van spreken met een bankje van 100 euro hun sigaar aansteken! In Finland bv. werkt het iets democratischer; daar mocht een internetpief die met z'n Ferrari een beetje te snel gereden had meteen ongeveer 50 000 euro afdokken, en dat moet hij even hard gevoeld hebben als wanneer ik 100 euro moet schuiven...
|
|
|
|
« Last Edit: July 28, 2007, 10:03:06 AM by tom da man »
|
|
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #6 on: July 28, 2007, 10:03:30 AM » |
|
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/3477285.stmNu moeten we ons natuurlijk nog afvragen of het inkomen dat iemand bij de belastingdienst aangeeft ook zijn echte inkomen is, en dat is bij Belgen met een zelfstandigenstatuut - maar zeker ook bij andere beroepscategorieën - niet altijd het geval!
|
|
|
|
« Last Edit: July 28, 2007, 10:08:28 AM by tom da man »
|
|
|
|
|
Annemieke
F430 Chick
Modder-Eter
Corvette C6 Z06 Driver

|
 |
« Reply #7 on: July 28, 2007, 10:11:58 AM » |
|
Leuk stukje
Ik vraag me alleen steeds af wie die ene Michael is?!
Michael is mijn broertje 
|
|
|
|
|
|
Today will be yesterday, tomorrow!
|
|
|
mikey
Fiat Panda Driver
|
 |
« Reply #8 on: July 28, 2007, 10:17:44 AM » |
|
@ Big Bol
Wat wil je van me weten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
i2Them2
Peugeot 206 Driver

|
 |
« Reply #9 on: July 28, 2007, 10:21:33 AM » |
|
Ze moeten gewoon lekker doorgaan met flitsen en controleren  . Je moet je je gewoon aan de snelheid houden. Want jij bent de lul als je geflits wordt. En je bent de/een lul als je iemand te laat ziet door je snelheid of niet op tijd kan remmen. Maar ja, jij zou ook wel zo'n bestuurder zijn die 'alles' onder controle heeft  . Als jij je niet aan de snelheid houdt is dat je eigen verandwoordelijkheid. Dus ga niet zeiken als je geflitst word. Dat is nogal logisch als je te hard rijdt. En trouwens een puike actie van de politie om 100 meter verder te gaan staan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mikey
Fiat Panda Driver
|
 |
« Reply #10 on: July 28, 2007, 10:26:27 AM » |
|
Je mist de intentie van de column
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #11 on: July 28, 2007, 10:35:59 AM » |
|
@ Mikey De column is heel goed en grappig geschreven, maar je hoeft het er inhoudelijk natuurlijk niet mee eens te zijn. Feit is dat het aantal verkeersdoden en -gewonden echt wel serieus zakt door de controles, en zelfs als je wel 'ns geflitst wordt word je daar beter van: één verkeersdode schijnt ongeveer 1000 000 euro te kosten als je alles meerekent (gemiste bijdragen op het loon van de dode, kosten voor de interventie zelf, etc.) Als de staat die kosten niet meer heeft, dan hoeft ze die niet meer op de belastingbetaler te verhalen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mikey
Fiat Panda Driver
|
 |
« Reply #12 on: July 28, 2007, 10:39:34 AM » |
|
Nee je hoeft het er zeker niet mee eens te zijn. Ik geef mijn mening en een ieder mag erover denken en vinden wat hij of zij wil.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kevin
|
 |
« Reply #13 on: July 28, 2007, 10:41:39 AM » |
|
je hebt helemaal gelijk mikey vooral die lazerguns zijn erg irritant
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smark.
|
 |
« Reply #14 on: July 28, 2007, 12:45:53 PM » |
|
Oh die Smiley's in Delft, da's daar vlakbij de A4?  In Maassluis hebben ze ook zo'n bord met "U rijd te snel", daar trappen we ook altijd het gaspedaal net iets dieper in om die letters te laten verschijnen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|