|
Bas
|
 |
« on: June 24, 2007, 12:49:49 PM » |
|
Zoals velen van jullie hebben gelezen heeft forumlid MrMister zijn home-made polfilter al uitvoerig beschreven. Alain heeft voor jullie een uitleg geschreven over het polarisatiefilter en de werking er van. Nieuwsgierig geworden? Kijk gauw verder! http://www.autogespot.com/index.php?id=348
|
|
|
|
« Last Edit: July 02, 2007, 08:45:23 AM by Sander »
|
|
 Great succes! 
|
|
|
|
Big Bol
|
 |
« Reply #1 on: July 02, 2007, 10:06:45 AM » |
|
Ik vond hoe Lowrider in zijn topic het uitlegde net wat beter. Maar sowieso is het toch niet zo moeilijk om een heel topic/special te schrijven als je het polarisatie filter ook in 4 regels kunt uitleggen: Ik citeer: Het polfilter goed gebruiken
Eigenlijk is dit het belangrijkste onderdeel van dit stuk. Een polfilter is erg simpel te gebruiken. Als je de polfilter goed hebt bevestigd, kun je aan het bovenste stuk draaien. Je kunt het effect zegmaar over de auto laten glijden, tot je het gewenste resultaat hebt. Ik heb helaas niet nieuws geleerd, maar andere misschien wel. Daar ben ik je wel dankbaar voor Alain 
|
|
|
|
|
|
Mach mich nicht an
|
|
|
|
Mb
|
 |
« Reply #2 on: July 02, 2007, 10:08:49 AM » |
|
Leuk  Wist het allemaal al bijna wel maaar een beetje opfrissing is niet zo erg  Veel foto's van DB Crew 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Charger23
|
 |
« Reply #3 on: July 02, 2007, 10:47:14 AM » |
|
Goede uitleg. Lijkt me een uber-handig ding om te gebruiken. Helaas past er op mijn Panasonic DMC-TZ3 geen polifilter 
|
|
|
|
|
|
Addicted to Lambo's!! 
|
|
|
Sander
Kut-Mod
Autogespot Crew
Porsche Carrera GT Driver

|
 |
« Reply #4 on: July 02, 2007, 10:47:58 AM » |
|
Goede uitleg. Lijkt me een uber-handig ding om te gebruiken. Helaas past er op mijn Panasonic DMC-TZ3 geen polifilter  wat is een polifilter?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petrolhead-Emil
Baas
Frontpage-crew
Koenigsegg CCX Driver

|
 |
« Reply #5 on: July 02, 2007, 11:07:29 AM » |
|
Goede uitleg. Lijkt me een uber-handig ding om te gebruiken. Helaas past er op mijn Panasonic DMC-TZ3 geen polifilter  wat is een polifilter? De afkorting ervoor.
|
|
|
|
|
|
 Parijs
|
|
|
|
Mb
|
 |
« Reply #6 on: July 02, 2007, 11:10:16 AM » |
|
Goede uitleg. Lijkt me een uber-handig ding om te gebruiken. Helaas past er op mijn Panasonic DMC-TZ3 geen polifilter  wat is een polifilter? De afkorting ervoor. Nee dat is Polfilter. Niet Polifilter 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kees
|
 |
« Reply #7 on: July 02, 2007, 11:13:23 AM » |
|
 Ik vraag me af hoe die 'rand om de foto' komt (ik ben even de naam kwijt hoe dat heet) Is dat niet gewoon van een lenskap of de ring van het polfilter? Maar dit stukje is erg verhelderend geschreven. Alleen, is je filter nou zou beschadigd? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petrolhead-Emil
Baas
Frontpage-crew
Koenigsegg CCX Driver

|
 |
« Reply #8 on: July 02, 2007, 11:17:15 AM » |
|
Goede uitleg. Lijkt me een uber-handig ding om te gebruiken. Helaas past er op mijn Panasonic DMC-TZ3 geen polifilter  wat is een polifilter? De afkorting ervoor. Nee dat is Polfilter. Niet Polifilter  Ook  Polifilter kan ook gebruikt worden. Maar ik ga offtopic.
|
|
|
|
|
|
 Parijs
|
|
|
|
Cé
|
 |
« Reply #9 on: July 02, 2007, 11:34:58 AM » |
|
Dat van die ovale lampen klopt niet, het "glas" van de lamp is dan gemaakt van een bepaald soort materiaal waardoor die kleuren tevoorschijn komen, als iemand de naam van het materiaal precies weet, laat het even weten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Josh
|
 |
« Reply #10 on: July 02, 2007, 11:35:28 AM » |
|
 Ik vraag me af hoe die 'rand om de foto' komt (ik ben even de naam kwijt hoe dat heet) Is dat niet gewoon van een lenskap of de ring van het polfilter? Maar dit stukje is erg verhelderend geschreven. Alleen, is je filter nou zou beschadigd?  Vignettering. Is bij deze foto ook te zien:  Maar daar kan het niet de zonnekap zijn neem ik aan.... Trouwens, Alain, wat ziet die polfilter van jou er kapot en alles uit 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Josh
|
 |
« Reply #12 on: July 02, 2007, 11:39:23 AM » |
|
Toch leuk, van de bolletjes in de ruiten wist ik ook niet. Zo leer je toch altijd weer wat  Dat ligt gewoon aan het soort ruit ofzo denk ik, want het is bij mij altijd alleen maar bij de achterruit 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kees
|
 |
« Reply #13 on: July 02, 2007, 11:40:55 AM » |
|
Die bolletjes in de ruit is van de verwarming als je het mij vraag. En vignetting is inderdaad het goede woord. Soms vind ik dat wel gaaf staan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|