February 09, 2012, 11:44:55 pm

Author Topic: Geschiedenis Ferrari  (Read 709 times)

Bas

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
Geschiedenis Ferrari
« on: May 31, 2007, 09:22:38 pm »
De Italiaanse autofabrikant Enzo Ferrari werd in 1898 in Modena geboren. Op tienjarige leeftijd werd Enzo door zijn vader voor het eerst meegenomen naar een autorace in Bologna.
Enzo Ferrari werd gegrepen door de autoracerij en zou daar nooit meer van verlost worden. Na een aantal races was hij vastbesloten om coureur te worden.
Na de Eerste Wereldoorlog kon Enzo Ferrari zijn jeugddroom waarmaken. In 1919 behaalde hij de negende plaats in de Targa Florio-race. Voor Alfa Romeo reed Enzo een jaar later de Targa Florio in een aangepaste productieauto. In deze Alfa Romeo behaalde Enzo Ferrari de tweede plaats.

http://www.autogespot.com/index.php?id=353
« Last Edit: July 03, 2007, 08:21:48 pm by Sander »
Great succes!

Mick

• Bentley Continental GTC Driver
  • TVR
    • View Profile
    • mickkleijwegt.nl
Re: Geschiedenis Ferrari
« Reply #1 on: July 03, 2007, 09:13:32 pm »
hier heb ik nog een 6 uur durende film van :P
toffe pics :)

DavkeG

• Klassiekermods
  • Porsche 911 Turbo Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: July 03, 2007, 09:29:19 pm »
Ik wist niet dat Ferrari voor de AAC 815 ooit zelf auto's had gemaakt. Hij racete toch steeds met Alfa's? :?
Groeten,
Dave.

Tata Nano-fan. 8-)

tom da man

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
« Reply #3 on: July 03, 2007, 09:35:20 pm »
Misschien kan aan het verhaal van vrijheid blijheid ook toegevoegd worden dat de jaren 80 en 90 in de F1 niet echt veel successen opleverden voor Ferrari. Voor de rest is het artikel best wel te genieten!

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #4 on: July 04, 2007, 08:44:38 am »
Eerlijk lees ik dit soort artikelen bijna nooit helemaal grondig, maar toch vind ik het heel erg tof dat dit word geschreven aangezien er soms toch wel leuke weetjes tussen zitten. Helaas heb ik niets met Ferrari en vind ik Enzo nogsteeds een lul vanwege zijn opmerking richting Ferruccio, maar met het artikel over Porsche was ik toch wel even met plezier bezig.
Posted on: July 04, 2007, 08:44:13
Maar Enzo ziet er wel uit als mijn ideale opa.

Alain.

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
    • AlainHardy.com
« Reply #5 on: July 04, 2007, 09:19:33 am »
Enzo lijkt inderdaad ook op mijn opa :)

Timen Kraak

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: July 04, 2007, 11:26:46 pm »
...en vind ik Enzo nogsteeds een lul vanwege zijn opmerking richting Ferruccio, ...

Zozo wat een sentiment, hoe lang is dat nou geleden? Klinkt alsof die Ferruccio een persoonlijke vriend van je was. :P

tom da man

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
« Reply #7 on: July 05, 2007, 12:54:16 am »
@Huib
HUIB, het is zo goed als zeker dat die opmerking er nooit geweest is; meer nog; de ontmoeting heeft waarschijnlijk niet eens plaatsgevonden. Het is een moderne mythe. Lamborghini heeft wel de modellen van Ferrari bestudeerd om zelf een auto te kunnen ontwikkelen...

DavkeG

• Klassiekermods
    • View Profile
« Reply #8 on: July 05, 2007, 10:56:18 am »
@Huib
HUIB, het is zo goed als zeker dat die opmerking er nooit geweest is; meer nog; de ontmoeting heeft waarschijnlijk niet eens plaatsgevonden. Het is een moderne mythe. Lamborghini heeft wel de modellen van Ferrari bestudeerd om zelf een auto te kunnen ontwikkelen...
En een Ferrari-motor "gestolen" voor in z'n Miura  :evil:
Groeten,
Dave.

Tata Nano-fan. 8-)