|
Bas
|
 |
« on: June 02, 2007, 12:59:46 PM » |
|
Om bij het begin te beginnen. Op het forum komen verschillende foto’s voorbij van auto’s met een effect waarbij het bij mij liefde op het eerste gezicht was. De foto’s stralen een bepaalde eenheid en schoonheid uit dat bij vele andere ‘normale’ foto’s niet te zien is. Ik informeer hier en daar en kom erachter dat dit effect kan worden bereikt met een zogenaamd polarisatiefilter, een filter die, wanneer goed gebruikt, iets prachtigs oplevert. Over de techniek erachter ga ik niet verder door, daar is dit stukje niet bedoelt voor en het zou dit stukje te langdradig maken en dat is natuurlijk niet de bedoeling in de tijd waarin alles snel, kort en makkelijk moet. http://www.autogespot.com/index.php?id=282
|
|
|
|
« Last Edit: June 08, 2007, 07:28:21 PM by Sander »
|
|
 Great succes! 
|
|
|
Sander
Kut-Mod
Autogespot Crew
Pagani Zonda F Driver

|
 |
« Reply #1 on: June 08, 2007, 07:33:47 PM » |
|
MrMr Held hahahahah!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maarten
|
 |
« Reply #2 on: June 08, 2007, 07:34:31 PM » |
|
Gewedig, het polfilter van Harmen nu al legendarisch 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smark.
|
 |
« Reply #3 on: June 08, 2007, 07:37:29 PM » |
|
Ik zat er ook aan te denken of zoiets aan te schaffen..  En Eddow wist mij te vertellen dat ik voor 20 euro een Adaptarring kan kopen voor mijn type camera (Kodak Z612) en daar zo een polfilter op kan doen.. Ik lees: En ja, het effect is geweldig! Hou twee foto’s naast elkaar mét en zonder polifilter en het verschil is heel duidelijk, vooral op auto’s! Wil wel is die verschillen zien dan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mb
|
 |
« Reply #4 on: June 08, 2007, 07:39:11 PM » |
|
GE-WEL-DIG! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaggie
|
 |
« Reply #5 on: June 08, 2007, 08:01:03 PM » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aston Martijn
|
 |
« Reply #7 on: June 08, 2007, 08:28:25 PM » |
|
GE-WEL-DIG!  Precies!  Maar wat is nu het resultaat, zonder en met filter met zo'n camera? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kees
|
 |
« Reply #8 on: June 08, 2007, 08:42:05 PM » |
|
Leuk gedaan. Er staat wel een fout in. Want pollfiter is niet alleen voorbehouden aan (D)SLR...  Ik zat nog te kijken of het niet DE Polfilter is, maar wat zegt vandale  po·la·ri·sa·tie·fil·ter (het, de ~ (m.))
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander
Kut-Mod
Autogespot Crew
Pagani Zonda F Driver

|
 |
« Reply #9 on: June 08, 2007, 09:05:04 PM » |
|
ik twijfelde idd ook het kan dus allebei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sphinx
|
 |
« Reply #10 on: June 08, 2007, 09:14:52 PM » |
|
Wat een superstukje Ik heb zelf ook geen camera waar een polfilter op kan maar zou wel er graag zo'n klein dingetje willen hebben  Helaas ben ik niet zo handig 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Phantom
|
 |
« Reply #11 on: June 08, 2007, 09:17:17 PM » |
|
hehehe  Polifilter heb ik ook niet (nodig) 
|
|
|
|
|
|
At 60 mph the loudest noise in a Rolls-Royce comes from the electric clock....
|
|
|
|
Josh
|
 |
« Reply #12 on: June 08, 2007, 10:58:58 PM » |
|
Slim bedacht  Voorbeeldjes van het effect: Zonder:  Met:  Zonder:  Met:  Weerspiegelingen kan je er dus mee wegkrijgen. Dit zijn misschien niet helemaal goede voorbeelden alleen... Als er behoefte aan is kan ik morgen als ik tijd en zin heb even een zelfde foto maken, één met, en één zonder polfilter 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Siem
Peugeot 206 Driver

Vroemmmm
|
 |
« Reply #13 on: June 08, 2007, 11:43:10 PM » |
|
Dat lijkt me inderdaad het beste.... Statiefje erbij en kort achter elkaar zodat de belichting identiek blijft... Ben wel benieuwd....
Kun je dat soort effecten overigens inmiddels niet achteraf met de computer voor elkaar krijgen ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Emil
Baas
Frontpage-crew