|
Bas
|
 |
« on: June 01, 2007, 02:08:27 PM » |
|
Iedereen kent de begrippen ABS, ASR, ESP traction control, etc. wel. Allerlei hulpmiddelen die ervoor zijn om een hedendaagse auto op de weg te houden. Je ziet tegenwoordig nog weinig auto’s die niet voorzien zijn van deze technologische hulpmiddelen. Zijn er nog echt auto’s over die de bestuurder voorzien van een pure kick zonder dat men nog bewust is van een engeltje op de schouder?
|
|
|
|
« Last Edit: June 17, 2007, 10:00:52 AM by Vossie »
|
|
 Great succes! 
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #1 on: June 17, 2007, 10:13:48 AM » |
|
Prima, doorleefd stukje. Dat Hilton zo'n auto bezit wist ik niet, maar het zegt inderdaad wel iets over het koperpubliek. Benieuwd hoelang ze het met een voorhamer als een Koenigsegg of een Carrera GT zou uithouden zonder dat er (voor de zoveelste keer?) toch wat plastische chirurgie (én een rolstoel) aan te pas moeten komen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Thizzle
|
 |
« Reply #2 on: June 17, 2007, 10:33:07 AM » |
|
Prachtig stukje! Leest lekker weg 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LOWrider_NL
|
 |
« Reply #3 on: June 17, 2007, 10:42:00 AM » |
|
ja ach, wat zal ik zeggen. Je bent ntuurlijk wel een beetje voor beoordeeld als grote porsche fan, dan kan het merk weinig verkeerd doen, maar om te zeggen dat Lamborghini niet puur meer is, vind ik ver gaan. Als je een LP640 aanschaft heb je een raceauto pur sang. een LP640 sprint in 3.4 seconden naar de honderd, en trekt hem door tot aan de 340km/h. een CGT doet het in 3.9 met 605pk en trekt hem door tot aan 330 km/h Dat betekend dat een lambo hem te snel af is. en als we even kijken naar de power laps van TopGear: 6: 1:19.8 - Lamborghini Murciélago LP640 7: 1:19.8 – Porsche Carrera GT Hij staat dus net er onder, en is dus langzamer. http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Lapsteslotte nog een filmpje, waarin je ziet hoe puur de auto eigenlijk is. [youtube=425,350]9ZKBai82ZYY[/youtube]
|
|
|
|
|
|
 D40/D80/D300 - I'm The Nikon boy! Word geen Dinges!! Blijf spammen! 12 t/m 19 Dec. C&C Irvine That is 
|
|
|
|
Wessel
|
 |
« Reply #4 on: June 17, 2007, 10:45:00 AM » |
|
Puur heeft weinig met snelheid en acceleratie te maken naar mijn mening, kijk naar een Elise, hardstikke puur, maar zó snel nou ook weer niet hoor, en toch een geweldige pure auto!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Emil
Baas
Frontpage-crew
Koenigsegg CCX Driver

|
 |
« Reply #5 on: June 17, 2007, 10:47:59 AM » |
|
Terwijl jij Thijs een heel stuk nonsense schrijft, schrijft Wessel en 20 woorden wat het woord puur daadwerkelijk inhoud.  Ik zeg niet dat een Lamborghini niet bruut is, hij is tegenwoordig heel anders dan vroeger. Vierwielaandrijving, etc, etc. Maar wellicht dat een Lambo rijder dat zelf kan vertellen, die weet namelijk wat de ervaring is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DaanH
|
 |
« Reply #6 on: June 17, 2007, 10:49:40 AM » |
|
ja ach, wat zal ik zeggen. Je bent ntuurlijk wel een beetje voor beoordeeld als grote porsche fan, dan kan het merk weinig verkeerd doen, maar om te zeggen dat Lamborghini niet puur meer is, vind ik ver gaan. Als je een LP640 aanschaft heb je een raceauto pur sang. een LP640 sprint in 3.4 seconden naar de honderd, en trekt hem door tot aan de 340km/h. een CGT doet het in 3.9 met 605pk en trekt hem door tot aan 330 km/h Dat betekend dat een lambo hem te snel af is. en als we even kijken naar de power laps van TopGear: 6: 1:19.8 - Lamborghini Murciélago LP640 7: 1:19.8 – Porsche Carrera GT Hij staat dus net er onder, en is dus langzamer. http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Lapsteslotte nog een filmpje, waarin je ziet hoe puur de auto eigenlijk is. [youtube=425,350]9ZKBai82ZYY[/youtube] carrera gt heeft 612 pk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Emil
Baas
Frontpage-crew
Koenigsegg CCX Driver

|
 |
« Reply #7 on: June 17, 2007, 10:53:34 AM » |
|
@Daan; Niet het hele bericht quoten.....
@Lowrider; Nog een toevoeging. Een Veyron is ook sneller naar de 100 en waarschijnlijk ook sneller met een laptime...maarja wat is nou puurder, de Veyron of een Carrera GT? Om maar een voorbeeld te noemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wessel
|
 |
« Reply #8 on: June 17, 2007, 10:55:49 AM » |
|
Het gaat gewoon om de beleving, je kan een auto met 100 pk hebben die hardstikke puur is, en een veyron met 1001 pk die naar mijn mening helemaal niet puur is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DaanH
|
 |
« Reply #9 on: June 17, 2007, 11:03:11 AM » |
|
Het gaat gewoon om de beleving, je kan een auto met 100 pk hebben die hardstikke puur is, en een veyron met 1001 pk die naar mijn mening helemaal niet puur is.
mee eens. pure sportauto's die ik (al ik het geld ervoor had) zou kopen om mee te racen zijn een 997 gt3 rs, gallardo superleggera, lotus exige, tvr sagaris enz. gewoon licht, snel en niet al die onzinnige veiligheids dingen erop. als je veiligheid wil koop je maar een mercedes. een sportauto moet een beetje tricky zijn, anders is het geen sportauto te noemen. een slr is dan ook het grote voorbeeld van een hopeloze supercar. een 5 (!!!) versnellingsbak. een sportauto moet gewoon een 6bak hebben. ten 2e een automaat. wie koopt er nou een sportauto die zo snel is als automaat!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Thizzle
|
 |
« Reply #10 on: June 17, 2007, 11:05:23 AM » |
|
Terwijl jij Thijs een heel stuk nonsense schrijft, schrijft Wessel en 20 woorden wat het woord puur daadwerkelijk inhoud.  Ik zeg niet dat een Lamborghini niet bruut is, hij is tegenwoordig heel anders dan vroeger. Vierwielaandrijving, etc, etc. Maar wellicht dat een Lambo rijder dat zelf kan vertellen, die weet namelijk wat de ervaring is. Ik dacht dat je het tegen mij had 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SUITable
|
 |
« Reply #11 on: June 17, 2007, 11:08:48 AM » |
|
Helemaal volkomen mee eens. Alleen is de styling van de CGT dan zo behouden? Vindt het hem er juist wel spectaculair uitzien.
Helaas is in de realiteit niet te zien dat er zoveel autoliefhebbers zijn. Want TVR's zijn er helaas maar amper en de Veyron is veel populairder dan de CCR/CCX. Helaas maar waar.
|
|
|
|
|
|
 Topspots: Aston Martin DB6 - Ford Shelby G.T.500 E Eleanor - Porsche 997 GT3 - Rolls-Royce Phantom EWB
|
|
|
|
Vossie
|
 |
« Reply #12 on: June 17, 2007, 11:31:03 AM » |
|
Goed stuk Emil  De styling van de Carrera GT vind ik toch best spectaculair. Het is in ieder geval typisch Porsche. Misschien niet zo extreem als een Enzo of Murciélago, maar Porsche is sowieso wat ingetogener dan de Italiaanse raspaardjes, dus dat past juist wel vind ik  Dat een supercar automatisch een moeilijke handling moet hebben ben ik het niet mee eens. Er zijn ook genoeg mensen die graag een hele snelle comfortabele, maar ook sportieve auto willen waar ze zo af en toe even mee kunnen buiten spelen ALS ZIJ DAT WILLEN. Dat is denk ik het belangrijkste punt bij bijvoorbeeld een SLR. Voor mensen die dan een pure hardcore sportwagen willen is er weer de Carrera GT of Enzo en voor de minder rijken een TVR of Donkervoort, een kwestie van smaak. De Veyron is in mijn ogen trouwens niet eens een sportwagen, maar meer een GranTurismo. De Veyron is gewoon te zwaar en te lomp om goed en scherp de bochten mee door te kunnen  Dat een supercar per definitie daarom super hardcore moet zijn ben ik het niet mee eens, het hangt er heel sterk vanaf wat je met een dergelijke auto wilt doen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MrMister
|
 |
« Reply #13 on: June 17, 2007, 12:38:46 PM » |
|
Emil geeft een beetje af op de auto-cultuur van tegenwoordig.  TVR, zulke merken mogen nooit verdwijnen! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Emil
Baas
Frontpage-crew
Koenigsegg CCX Driver

|
 |
« Reply #14 on: June 17, 2007, 12:42:20 PM » |
|
Je moet wat doen om een column te schrijven  maar ik heb diverse ritjes gehad in auto's en de Wiesmann, GT3 RS deden mij veel meer dan de echte moderne hypersupercars of powersedans. Daarentegen zijn deze ook wel erg gaaf, maar ik heb er zo mijn mening over.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|