|
Maarten
|
 |
« on: June 01, 2007, 01:08:59 PM » |
|
De cabriolet. Menig automerk heeft er één of meerdere van in het modellengamma. Bijna altijd eentje met een dichte broer, of je nu naar de Renault Megáne of de Ferrari F430 kijkt. Vooral als het over supercars gaat, hoor je veel kritiek over de cabrio's. Ze zouden het lijnenspel verpesten, de prestaties niet ten goede komen en meer mode-artikel dan auto zijn. Oordeel zelf.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kees
|
 |
« Reply #1 on: June 12, 2007, 08:56:55 AM » |
|
Mooi stukje.
Tegenwoordig merk ik best vaak dat mensen een cabrio als 1e auto kopen. Neem bijvoorbeeld de Volvo C70. Die auto is ook best goed te gebruiken als daily-ride. En dat gevoel wordt waarschijnlijk ook nog 's bevorderd door de stalen dakconstructie. Alhoewel auto's met een soft-top heel niet lawaaiiger hoeven te zijn.
Het Linkje!! bij de AMV8 Roadster tekst is er nog niet, en die Murciélago wordt niet naar de spot gelinkt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Big Bol
|
 |
« Reply #2 on: June 12, 2007, 09:59:20 AM » |
|
en die Murciélago wordt niet naar de spot gelinkt.
De DB9 Volante ook niet.. De met V12 uitgeruste Brit doet niet onder voor zijn dichte variant, de DB9 Coupé. Foutje toch? De DB9 is begrenst op 265km/h en gaat 0.1 seconden trager naar de 100  Of bedoel je dat niet? Verder erg leuk om te lezen Maarten, hijs weer toppie!
|
|
|
|
|
|
Mach mich nicht an
|
|
|
|
Mb
|
 |
« Reply #3 on: June 12, 2007, 10:14:06 AM » |
|
Wel leuk stukje 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maarten
|
 |
« Reply #4 on: June 12, 2007, 10:29:50 AM » |
|
en die Murciélago wordt niet naar de spot gelinkt.
De DB9 Volante ook niet.. De met V12 uitgeruste Brit doet niet onder voor zijn dichte variant, de DB9 Coupé. Foutje toch? De DB9 is begrenst op 265km/h en gaat 0.1 seconden trager naar de 100  Of bedoel je dat niet? Verder erg leuk om te lezen Maarten, hijs weer toppie! Het was ook niet de bedoeling dat ze naar de spot doorlinkten, meer gewoon dat de foto te zien was, omdat de spot niet relevant is in dit stukje  Dat van de DB9 heb je (denk ik) gelijk in maar ik bedoel dat hij qua uitstraling niet onder doet  Tnx iig.!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DaanH
|
 |
« Reply #5 on: June 12, 2007, 01:24:48 PM » |
|
mooi stukje. ik vind cabriolets zeker niet lelijker dan de coupe versies van de auto's. een am v8 vantage ziet er in coupe vorm erg goed uit, maar in de cabriolet versie nog veel mooier.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #6 on: June 12, 2007, 02:06:16 PM » |
|
Fraai overzichtje. Misschien verschillen de houdingen in Nederland van die in België, maar het soort misprijzen t.o.v. cabrio's waarover jij het hebt bestaat hier eigenlijk niet. Cabriorijders maken wel een onderscheid tussen 'echte' cabrio's - d.w.z. die met een stoffen dak (of een anderssoortig zacht materiaal) en de 'fake' cabrio's, genre 206CC, SL of om het even welke CC. Ikzelf rijd met een Saab Classic Cabrio, en die heeft als voordeel dat bv. het zwaartepunt nauwelijks verschuift als je het dak opent, wat bij een CC altijd het geval is. Ik moet wel toegeven dat de eerste generatie "rugzak"-CC's, met Peugeot als triest voorbeeld, stilaan plaats maakt voor elegante wagens, zoals de in het artikel vernoemde C70 of een BMW 3-reeks van de nieuwste generatie. Maar het blijft een optie voor mensen die geen die-hard cabriorijders zijn, want dat laatste soort zou nooit het tikken van de regen op de kap of om het even welk ander 'onder zeil'-gevoel willen missen. Er is trouwens geen enkel 'romantisch' merk dat er ook maar aan denkt om een CC uit te brengen: Bentley - met twee cabrio's in het gamma! -, Aston - idem! - Morgan, Rolls etc... gaan voor stof; de klanten kopen er dan wel de gesloten versie bij óf hebben sowieso nog iets moois in de garage.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Huib.
Renault Megane RS Driver

Carrera 4 - Open to take any corner.
|
 |
« Reply #7 on: June 12, 2007, 02:36:21 PM » |
|
Mijn vader heeft een cabriolet en zodra het weer het toelaat gaat het dak eraf. En ik moet zeggen dat cabrio-rijden echt veel en veel leuker is dan dicht rijden. Posted on: June 12, 2007, 03:33:09 pm En meestal vind ik cabriolets zelfs mooier dan de coupéversies. Zo is de mooiste Ferrari ooit gemaakt bijvoorbeeld een cabriolet en de E-type is in cabrioletversie ook mooier dan de coupé.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LuMoWe
|
 |
« Reply #8 on: June 12, 2007, 02:51:14 PM » |
|
De mooiste Ferrari ooit gemaakt is 250 GTO, vind ik.. Maar ik heb het er toevallig 2 dagen voordat deze special kwam nog met een kennis uit London over gehad... F430 in Coupé uitvoering is het mooist, 997 Turbo in Coupé is het mooist Gallardo oogt het best in Cabriolet uitvoering, Murciélago (LP640) Coupé, dat tentdak hoeft van mij niet.. DB9, de volante natuurlijk.. de mooiste cabriolet onder alles uit dit.. XK(R), Cabriolet, is als cabriolet ontworpen.. en dat is te zien ook  M6, Coupé Verder denk ik dat de 997 Turbo Cabriolet er echt heel lelijk uit komt te zien  , weet niet waarom.. maar de foto's die k tot nu toe heb gezien met de kap open.. er klopt iets niet..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #9 on: June 12, 2007, 04:21:47 PM » |
|
Huib bedoelt waarschijnlijk de Daytona Spider of de 250 California Spider, die wat mij betreft naast de 250 GTO kunnen staan, maar er niet noodzakelijk boven qua schoonheid.
Nog even dit toevoegen aan de discussie: de eerste wagens waren ALTIJD cabrio's. Cabrio's zijn de oervorm van de automobiel, en pas later, sinds de jaren 20, doken er gesloten versies op, die duurder waren dan de cabrio. Natuurlijk keerde de situatie toen er zelfdragende koetswerken kwamen, maar je voelt als je aan 130 km/u met alle ruiten omlaag en zónder windvanger - ook een uitvinding waarvan puristen écht niet willen weten - dat je goed bezig bent. Ik zou het effect graag eens in Duitsland uitproberen aan 200 km/u, maar ik weet niet of mijn auto zich dan nog veilig gedraagt, hoewel er in principe iets van een 210 in moet zitten, misschien nog iets meer...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
j3roen
|
 |
« Reply #10 on: June 12, 2007, 04:22:28 PM » |
|
Leuk stuk. Ik vind cabrio's meestal minder mooi als coupe's, maar iedereen kan daar natuurlijk anders over denken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Huib.
Renault Megane RS Driver

Carrera 4 - Open to take any corner.
|
 |
« Reply #11 on: June 12, 2007, 05:13:55 PM » |
|
Huib bedoelt waarschijnlijk de Daytona Spider of de 250 California Spider, die wat mij betreft naast de 250 GTO kunnen staan, maar er niet noodzakelijk boven qua schoonheid.
Nog even dit toevoegen aan de discussie: de eerste wagens waren ALTIJD cabrio's. Cabrio's zijn de oervorm van de automobiel, en pas later, sinds de jaren 20, doken er gesloten versies op, die duurder waren dan de cabrio. Natuurlijk keerde de situatie toen er zelfdragende koetswerken kwamen, maar je voelt als je aan 130 km/u met alle ruiten omlaag en zónder windvanger - ook een uitvinding waarvan puristen écht niet willen weten - dat je goed bezig bent. Ik zou het effect graag eens in Duitsland uitproberen aan 200 km/u, maar ik weet niet of mijn auto zich dan nog veilig gedraagt, hoewel er in principe iets van een 210 in moet zitten, misschien nog iets meer...
Eigenlijk bedoelde ik er twee. De 250 California Spider en de Superamerica. Ze zijn chic, elegant en sportief. Heel anders dan de modellen als de F430 en de Enzo, die zijn veel te overdreven en patserig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kees
|
 |
« Reply #12 on: June 12, 2007, 06:13:10 PM » |
|
(...) zoals de in het artikel vernoemde C70 of een BMW 3-reeks van de nieuwste generatie. Maar het blijft een optie voor mensen die geen die-hard cabriorijders zijn (...)
Niet iedereen heeft geld genoeg om 2 auto's te kopen. En ik vind dan een C70 of een 3er cabrio een fantastisch alternatief! Een prachtig gelijnde auto. 's Winters een hard dak boven je hoofd en 's zomers het zonnetje 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miko
|
 |
« Reply #13 on: June 12, 2007, 07:34:35 PM » |
|
leuk onderwerp.  ma er is 1 ding mooier aan de murcie roadster en dat zijn zijn de velgen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NickAMG
|
 |
« Reply #14 on: June 12, 2007, 07:46:40 PM » |
|
Met alle respect hoor, maar ik vind dat er meer auto's in het hoge segment moeten worden uitgerust met hardtops.
Kijk, als het technisch niet mogenlijk is dan is dat een punt, maar dat bentley zegt dat de GTC mooier is met softtop is gewoon onzin.
Een hardtop verbetert de auto ook kwa stijfheid van de carroserie... toch?
|
|
|
|
|
|
 Mijn taxi boekt rondjes om jou Ferrari freund 
|
|
|
|