Sander
Kut-Mod
Autogespot Crew
Porsche Carrera GT Driver

|
 |
« on: May 04, 2007, 07:13:37 PM » |
|
Vanaf nu doen we elke zaterdag een gedeelte van Auto's herkennen. Hou de frontpage dus goed in de gaten voor updates! http://www.autogespot.com/index.php?category=19
|
|
|
|
« Last Edit: June 23, 2007, 12:26:11 PM by Bas »
|
|
|
|
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #2 on: May 05, 2007, 10:13:46 AM » |
|
De foto's maken nog maar eens duidelijk hoeveel mooier de 57S is (dan de 57). En hoe dat verschil in kleine details kan schuilen. Als de Maybach al van bij het begin in die versie zou zijn voorgesteld, hadden de verkoopscijfers er waarschijnlijk toch wat anders uitgezien... De 62 is een ander verhaal, want daar passen de two-tone en de wat ouderwetse (of: klassieke) details dan weer beter bij (rooster met meer spijlen, etc.). Daar zit het bij Duitsers wel vaker fout: ze denken dat een cocktail van de beste materialen automatisch een tijdloos meesterwerk oplevert, maar er moet ook nog een soort ziel of concept achter schuilen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Forza Ferrari
|
 |
« Reply #3 on: May 05, 2007, 10:29:53 AM » |
|
De foto's maken nog maar eens duidelijk hoeveel mooier de 57S is (dan de 57). En hoe dat verschil in kleine details kan schuilen. Als de Maybach al van bij het begin in die versie zou zijn voorgesteld, hadden de verkoopscijfers er waarschijnlijk toch wat anders uitgezien... De 62 is een ander verhaal, want daar passen de two-tone en de wat ouderwetse (of: klassieke) details dan weer beter bij (rooster met meer spijlen, etc.). Daar zit het bij Duitsers wel vaker fout: ze denken dat een cocktail van de beste materialen automatisch een tijdloos meesterwerk oplevert, maar er moet ook nog een soort ziel of concept achter schuilen...
Mee eens, een man hier in de buurt ging van 57 naar 57S en dat is zó'n enorme vooruitgang vind ik! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Big Bol
|
 |
« Reply #4 on: May 05, 2007, 10:42:37 AM » |
|
Als de Maybach al van bij het begin in die versie zou zijn voorgesteld, hadden de verkoopscijfers er waarschijnlijk toch wat anders uitgezien... Dat is zeker een dikke feit! Maar dat is meestal bij alles zo. Alleen wel gek. Rolls heeft minder modellen in zijn serie maar verkoopt toch beter. Zeg nou zelf, zo'n Maybach ziet er toch veel beter uit 
|
|
|
|
|
|
Mach mich nicht an
|
|
|
|
Phantom
|
 |
« Reply #5 on: May 05, 2007, 10:56:00 AM » |
|
wat zijn ze toch zooooo lelijk he, die Maybach's  is gewoon een heel dure mercedes met ontettend lelijke velgen en lijn
|
|
|
|
|
|
At 60 mph the loudest noise in a Rolls-Royce comes from the electric clock....
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #6 on: May 05, 2007, 06:04:11 PM » |
|
@Maybach_Freak. Misschien komt het omdat Engelsen, vooral als ze "oud geld"-achtig zijn, een heel typisch gevoel voor esthetiek hebben: het moet niet mooi zijn, maar liefst wel excentriek en chic afgewerkt. (En voor de nieuw geld-achtige klanten in de rest van de wereld maakt het sowieso niet uit hoe iets er uit ziet: als het maar gehypet wordt.) De Roller past natuurlijk uitstekend in dat plaatje, met de paraplu's in de deuren, wegzinkende mascotte, eigenaardige koplampen, etc. Ik gooi hier direct nog even wat prentjes op die illustreren wat ik bedoel. De Maybach is dan toch wat braaf; de 62 heeft enkel die ligzetels als gimmick.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cobra
Fiat Panda Driver
|
 |
« Reply #7 on: May 05, 2007, 06:07:37 PM » |
|
Volgens mij is het wel een goed idee om herkennings-punten aan te geven. Veel mensen zullen de fijne details wel weten maar er zijn vast ook veel mensen die er iets aan hebben!!! Vooral de foto's erbij is een goed initiatief als je het mij vraagt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DavkeG
|
 |
« Reply #8 on: May 05, 2007, 06:09:35 PM » |
|
wat zijn ze toch zooooo lelijk he, die Maybach's  is gewoon een heel dure mercedes met ontettend lelijke velgen en lijn Op zich vind ik ze niet echt lelijk, ze zijn gewoon... saai.
|
|
|
|
|
|
Groeten, Dave. Tata Nano-fan. 
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #9 on: May 05, 2007, 06:12:29 PM » |
|
@Maybach Dit zijn de conversies die ik bedoelde: ondermeer van Saab en Ford door Coleman-Milne. Het is misschien geen onafhankelijke producent, maar ze passen hun stijl natuurlijk wel aan aan wat het publiek vraagt...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kevin
|
 |
« Reply #10 on: May 05, 2007, 06:13:13 PM » |
|
Pff, is dat zo moeilijk?  Makkelijk voor de nieuwelingen! Ik zie nog vrij vaak de fout dat een Maybach 62 benoemd is naar een 57.. ik zie gelukkig het verschil wel  blij toe want zo'n auto mag je gewoon niet fout benoemen maar idd wel leerzaam voor nieuwe spotters
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maarten
|
 |
« Reply #11 on: May 05, 2007, 06:44:43 PM » |
|
Die Ford Scorpio is ronduit lachwekkend. Wist je dat de Nederlandse koningin er ook eentje heeft? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tom da man
Golf 4 GTI Driver

|
 |
« Reply #12 on: May 05, 2007, 07:37:14 PM » |
|
Dat is wat ik bedoel; oud geld. Posted on: May 05, 2007, 06:45:40 pm Ik heb die Scorpio - in Engeland is het model altijd Granada blijven heten - ooit eens in Londen zien staan, met de chauffeur in pak en met hoed ernaast. Toen 'klopte' het op een of andere manier wel; de ci-y vraagt om dit soort chique lelijkheid... Posted on: May 05, 2007, 06:47:14 pm De ontwerpers van de Phantom kregen de opdracht eens rond te gaan kijken in wijken als Mayfair, Kensington, .... De vorige modellen Phantom hebben ze daar zeker niet gezien, maar ik zie duidelijk parallellen met de Daimler Limousine - en die zie je in het centrum van Londen wel: het is geen mooie auto, maar hij combineert een zekere gratie met een enorme logheid (hoge motorkap, hoog geplaatste koplampen, kleine achterkant, koffer die letterlijk lijkt op een aangehechte koffer; maar ook: vloeiende heuplijn en verfijnde afwerking). Al die stijlelementen vind je in de Phantom terug, maar niet in de Maybach. Daar waren er geen modellen waaraan gerefereerd kon worden. De paar originele Maybachs - van voor WOII - hebben trouwens een behoorlijk banaal koetswerk. Mercedes / Maybach kón dus gewoon niet naar iets karaktervols verwijzen. (Oorspronkelijk was het ook helemaal niet de bedoeling Maybach Maybach te noemen, vandaar dat de band met de vorige S-Klasse zo duidelijk is; maar opnieuw: een echt Maybach-alternatief had er misschien even braaf uitgezien: het merk heeft nooit iets anders gemaakt. Het moest het vooral van de fabelachtige motoren hebben, die trouwens ondermeer de Zeppelins aangedreven hebben!) Posted on: May 05, 2007, 07:33:42 pm Zoek de gelijkenissen tussen de zijaanzichten van beide wagens!:
|
|
|
|
« Last Edit: May 05, 2007, 07:55:35 PM by tom da man »
|
|
|
|
|
|
Kees
|
 |
« Reply #13 on: May 05, 2007, 07:46:00 PM » |
|
Dít weet ik wel, andere merken weer niet. Wel mooie aanvullig over het algemeen gezien, want er zijn genoeg mensen die hier alleen als GAST komen, en daar moeten we ook aan denken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ollie
|
 |
« Reply #14 on: May 05, 2007, 08:00:09 PM » |
|
Verzoekje? (oudere) Bentley's en Rolls Roys'es...!!
En dan ook vooral de verschillen tussen wagens die qua achterkant erg op elkaar lijken...
In Londen haalde ik dan ook de ene na de andere door de war...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|