May 25, 2012, 03:21:40 am

Author Topic: In de studentenkeuken met Jaggie  (Read 13866 times)

Jaggie

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
In de studentenkeuken met Jaggie
« on: January 17, 2007, 10:24:07 pm »
:Y Regelmatig kook ik voor mezelf en een half jaar op jezelf wonen maakt je daar best vaardig in. In dit topic zal ik enkele van mijn kunsten uit de studentenkeuken vertonen. Soms met een complete handleiding / fotoverslag, soms met een eindfoto omdat ik dan het proces niet geplaat heb.

:Y We beginnen dit keer met een avondmaaltijd van afgelopen zaterdag: Frans stokbroodje met filet americain 'pesto' en groenspul.

1: Om goed te beginnen zorgt men dat alle ingrediënten klaar staan op het aanrecht. Hierbij dient gedacht te worden aan de volgende middelen:
  • Broodplank
  • Broodmes
  • Mes om de filet mee te smeren
  • Frans stokbrood
  • Mes voor het groenspul
  • Lente-ui / bosui
  • Filet americain, variant 'pesto'
  • Komkommer
  • Ui

^O^ Let op dat je uit kiest die lekker smaakt. Een standaard ui'tje is bij voorbaat al niet echt lekker. Beter is om een rode ui te nemen of een standaard ui'tje van de visboer! Om de een of andere reden is een standaard, gesneden ui'tje van de visboer altijd een stuk beter te versmaden dan een standaard ui'tje uit de supermarkt.

^O^ Voor het stokbrood is gekozen voor een Frans stokbroodje van Albert Heijn daar deze vers het lekkerst is.

2: Zorg ervoor dat je je handen gewassen hebt en dat je de lente-ui ook schoon hebt gemaakt. :Y Als je een reeds aangebroken komkommer gebruikt, zorg er dan voor dat je een deel van de "gebruikte kant" er af snijdt. Tis zo vervelend als je er een vreemde smaak in je mond van krijgt.

3: Dan de filet americain. Ook deze komt van Albert Heijn en de grootgrutter was nog zo tof om mij 35% korting te geven. Hartstikke aardig van Rachid! Er is gekozen voor de smaak "pesto". Hier zit een stuk meer smaak aan dan de naturel. Helaas was de peper variant uitverkocht alhoewel je die natuurlijk ook zelf kan maken. :D (maar dat is een ander recept)

4: Vervolgens snij je het groenspul. De ui'tjes van de visboer waren al gesnipperd dus dat scheelt weer tranen met tuiten. Al met al gaat er toch een hele teen lente-ui doorheen daar het witte gedeelte van de lente-ui niet te versmaden is. :r Het is voor de komkommer even inschatten hoeveel plakjes je nodig bent. Het is verstandig de plakjes niet te dik te maken.

5: Hierna snij je met het broodmes, of een ander scherp mes, het stokbroodje open en smeer je de filet american uit over het gehele broodje. Wat blijkt, er is nog veel filet americain over! :D Nou ja, eerst maar eens beleggen met het groenspul.

6: Na het beleggen van het stokbroodje met lente-ui en het ui'tje van de visboer heb je een bepaalde dikte bij de laag gecreërd. Nu kunnen de plakjes komkommer er op. Des te dunner de plakjes, des te makkelijker je het stokbrood straks weer dicht krijgt.

7: Op onderstaande afbeelding is het eindresultaat, met cheapass limonadespul erbij, te zien. :yum: Hartstikke lekker! En goedkoop. Voor deze maaltijd ben je ongeveer een euro of vier ervanuitgaande dat je nog wat hebt liggen.

^O^

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Re: In de studentenkeuken met Jaggie
« Reply #1 on: January 17, 2007, 10:28:45 pm »
Leuk verslag :)

Heb je er ook genoeg aan als avondmaaltijd?
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Jaggie

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #2 on: January 17, 2007, 10:34:37 pm »
:) Ja ik wel.
Posted on: January 17, 2007, 10:31:17 PM
:Y En deze kennen we wellicht nog van laatst:

Verantwoord mandarijntjes eten

:) Zo. Vanmiddag kwam ik uit Groningen en na het fietsen over de parkeerplaats kwam ik ineens op de markt! Er stond een heuse fruitboer die uiteraard ook groenten verkocht en ik had me toch ineens zin in mandarijntjes! Dus ik bij de fruitboer een zakje met 12 overheerlijke (dat was nog maar afwachten) zoete mandarijntjes gekocht. Ik was 3 euro armer en een zak mandarijnen rijker. Hiep hoi. Eenmaal thuis aangekomen na de wind en kou getrotseerd te hebben pronk de tas op mijn rommelige bureau. *O*

:Y Natuurlijk ben ik een echte Nederlander en tel ik meteen of er wel 12 inzitten. Het is natuurlijk vervelend als de fruitboer je voor 3 pieken heeft opgelicht! :') Enfin, de zak opengemaakt en ik constateerde dat er inderdaad 12 oranje exemplaren in zaten.

8-) Na het open maken van de tas en het uitpakken van de mandarijnen heb ik gekeken of er nog rotte exemplaren tussen zitten. Dit wil natuurlijk nog wel eens gebeuren aangezien een fruitboer ook van zijn bagger af moet komen! :Y Na uitvoerig onderzoek zijn ze oké verklaard.

_O_ Natuurlijk had ik de zak bewaard waar de mandarijnen in zaten. Deze kon uitstekend fungeren als afvalzak waar ik de schillen in kon deponeren. De tas kon ook op temperatuur komen aangezien deze vrij koud aanvoelde nadat ik er enige tijd mee door de vrieskou heb gefietst.

;( Het nadeel van mandarijntjes eten is dat het nogal veel rommel met zich meebrengt. Dit is eenvoudig binnen de perken te houden door er een zorgvuldige stapel van te maken zoals op onderstaande afbeelding te zien is. Let wel op dat je de stapel niet teveel aanstoot aangezien deze anders in elkaar kan vallen en dat zou jammer zijn. Zorg ook voor een doekje onder de schillen zodat de ondergrond niet plakkerig wordt. De schillen meteen in de zak deponeren is geen mogelijkheid daar de zak niet ergonomisch genoeg daarvoor is.

:) Na het eten van 12 mandarijntjes is het tijd om op te ruimen. Ik had de handige plasticen zak bewaard die ik bij de mandarijntjes kreeg. Deze kon prima dienst doen als afvalzak. Let er bij het verwerken van het afval op dat je niet naast de zak gooit aangezien je anders moet bukken om het op te pakken. Zoals onze minister Veerman van Landbouw eens zei: Een beter milieu begint bij jezelf!

^O^

Maarten

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Keep your dreams alive.
    • View Profile
    • geen
« Reply #3 on: January 17, 2007, 10:41:55 pm »
Ik plaats hier als TS het goed vindt wel een keer een fotoverslag van L'ouef de Martin 8-) :')

Yannick

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #4 on: January 17, 2007, 10:43:29 pm »
Rotte eieren? :o

urnie

• Echte naam: Raymond
  • Modder-Eter
  • BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #5 on: January 17, 2007, 10:43:42 pm »
Ik plaats hier als TS het goed vindt wel een keer een fotoverslag van L'ouef de Martin 8-) :')

en ik de fameuze broodje hamburger van mijn vrouwtje
sjenkie!!!

Jaggie

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #6 on: January 17, 2007, 10:47:07 pm »

Posted on: January 17, 2007, 10:47:03 PM

en ik de fameuze broodje hamburger van mijn vrouwtje
:Y Altijd goed.

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #7 on: January 18, 2007, 09:03:52 am »
Ge-wel-dig! :+

Jij bent echt de Johnnie Boer van AG! :P

Vossie

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #8 on: January 18, 2007, 10:29:24 am »
Haha prachtig Jaggie :D _O-

Forza Ferrari

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: January 18, 2007, 12:18:08 pm »
Hahaha leuk, ik zal nog wel een keer de ovenschotel die wij iedere dinsdag eten laten zien :yum: heerlijk... _O_ :9~

SUITable

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Legends for Life
    • View Profile
« Reply #10 on: January 18, 2007, 12:54:31 pm »
12 mandarijntjes in een keer naar binnen werken is al hulde. ^O^
Cooking with the AG-Stars :P

Topspots: Aston Martin DB6 - Ford Shelby G.T.500 E Eleanor - Porsche 997 GT3 - Rolls-Royce Phantom EWB

cel

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • celsydney.com
    • View Profile
    • celsydney.com
« Reply #11 on: January 18, 2007, 02:28:47 pm »
Dit topic kan natuurlijk maar van 1 iemand komen  _O_

pieliej

• Bentley Continental GTC Driver
  • Paris - Rome - Berlin
    • View Profile
« Reply #12 on: January 18, 2007, 02:29:46 pm »
ik moet toegeven,
je bent toch nog een redelijk goede student :P

SUITable

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Legends for Life
    • View Profile
« Reply #13 on: January 18, 2007, 02:30:12 pm »
Dit topic kan natuurlijk maar van 1 iemand komen  _O_

Of van Siem als hij op het forum zat :P

Topspots: Aston Martin DB6 - Ford Shelby G.T.500 E Eleanor - Porsche 997 GT3 - Rolls-Royce Phantom EWB

Kevin

• Koenigsegg CCX Driver
  • youtube.com/kgrootnl
    • View Profile
    • Kgroot.nl Automotive Photography
« Reply #14 on: January 18, 2007, 07:01:52 pm »
wooow van die eerste kook tip krijg is spontaan honger