Ik heb al 30.000 km ervaring met een Porsche Turbo S, met keramische schijven, groot voordeel als je op een circuit rijd (bijvoorbeeld met de Vijverberg-trofee) blijven de remmen het gewoon doen. Terwijl snelle en duurdere auto’s zonder dergelijke schijven eerder last hebben van fading.
Op de openbareweg (met name in Duitsland) kan je onbeperkt versnellen en vertragen zonder beperkingen. Mijn AudiA8 met stalen remmen kunnen mij dat genoegen niet geven. Met andere woorden een heel goed idee van Audi om deze schijven betaalbaar te maken.
Een ander pluspunt, de wielen blijven schoner want er komt bijna geen
remslijpsel vrij. Ik zal een R8 bestellen zodra deze geleverd kan worden met keramische schijven. Ik heb deze op de fabriek mogen aanschouwen. Een geweldige vernieuwende auto.
O ja het piepen, van de schijven gebeurd alleen als je stevig (lekker) geremd heb. Maar de keramische schijven van mijn GT3 piepen meer. Waarvan akte.
Dit post zoown aap op autoblog.... vind t allemaal mooi dat hij zoveel auto's heeft, en dat ie een R8 gaat kopen... beetje ongeloofwaardig.. een gt3, 911 turbo s en een A8... vind t wel lache... zou mooi zijn als t waar is..
Posted on: December 22, 2006, 10:07:56 PM
hijs gewoon een Magool...
LuMoWe is ernstig depressief*
das een relatief begrip..