Ik zie het op de IVA genoeg. Gastjes die auto van papa en mama mee krijgen. Oke, als ik in die positie zou verkeren zou ik ook niet klagen. Is er nu een, die vorige week voor z'n verjaardag C63 heeft gekregen:O http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c764811012012171752
Heb meer respect voor gene die z'n auto zelf betaald heeft op deze leeftijd. Of het nou simpele Opel is, of een BMW M3.
Dan krijg je van je ouders een C 63, maar je gaat naar de IVA om autoverkoper te worden? 
90% van de Nederlanders denkt nog steeds dat de IVA een opleiding is dat je verkoper kan worden. Het is een brede management opleiding, die door de overheid tot voorbeeldfunctie is gesteld hoe een HBO-opleiding moet zijn. Ook niet voor niets al jaren in top 10 van beste HBO-opleidingen, met vorig jaar het beste in NL.
Probleem van de meeste IVA studenten is de houding (Niet iedereen, maar zeker het overgrote deel).
Ze komen binnen bij ons op de zaak voor een stageplaats of een baan met een CV zo van: '' Kijk ik heb de IVA gedaan ik zal je bedrijf wel even gaan leiden ''.
Gewoon grootheidswaanzin, je leert het pas echt in de praktijk en niet met rollenspellen en een theorieboek!
Ik ben gewoon begonnen toen ik 16 was als autoverkoper omdat ik een vlotte babbel heb en mensen een vertrouwd gevoel kan bezorgen.... Ik verkoop tussen de 180 en 220 auto's per jaar omdat ik niet bang ben '' te vragen om de order ''.
Nu ben ik 21 en is het door de werkervaring niet lastig om een baan te krijgen, dit in tegenstelling tot een net afgestudeerde IVA student

Als ze bij de IVA gewoon wat zouden doen aan de arrogante houding van de '''gladde verkopers'' die ze daar opleiden zou het hele opleidingstraject beter worden, klanten zullen meer tevreden zijn als ze geholpen worden door een natuurlijke, spontane verkoper i.p.v. eentje met het haar vol met gel, stropdas om en een slijmerige babbel!!