May 24, 2012, 11:38:38 pm

Author Topic: IVA discussie  (Read 2168 times)

saviola9

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
Re: Re: Welke auto rijden wij SPOTTERS zelf mee? Deel 11
« Reply #30 on: January 17, 2012, 06:08:41 pm »
Ik wil jullie wel even wat uitleggen over de IVA, de IVA de grond in trappen slaat helemaal nergens op. Ik zit er zelf op en de balletjes vallen reuze mee, tuurlijk lopen er jongens met rijke ouders, maar ook jongens die hun hele studie zelf moeten betalen. We lopen in pak omdat de school vindt dat we daar aan moeten wennen omdat we klaar worden gestoomd om later in het Top Management van grote bedrijven ( eventueel auto bedrijven te komen ). In het eerste jaar loop je 6u in de week in een overall, aan motors knutselen, met remmen en wielen bezig zijn en zelfs de hele verlichting van auto's sluiten we aan. Daarnaast hebben we allerlei Management vakken en hoogstens 6uur in de week verkoop, dus wat nou opgeleid worden tot autoverkoper? Niet voor niks is de IVA al jarenlang een school die in de top 3 staat van best aangeschreven HBO opleidingen, dit jaar 1e, vorig jaar 1e en ik meen een paar jaar geleden ook 1e. Bedrijven staan te springen om met IVA mensen in zee te kunnen gaan, in de school hangen hele vacatures van bedrijven die specifiek om IVA studenten vragen. En dan zijn er altijd wat bedrijven die IVA studenten zwart maken omdat ze ooit een verkeerde ervaring met een IVA student hebben gehad. Over één kam scheren of niet?

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag. In ieder geval slaan die vooroordelen nergens op :)

Ik zie het op de IVA genoeg. Gastjes die auto van papa en mama mee krijgen. Oke, als ik in die positie zou verkeren zou ik ook niet klagen. Is er nu een, die vorige week voor z'n verjaardag C63 heeft gekregen:O http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c764811012012171752

Heb meer respect voor gene die z'n auto zelf betaald heeft op deze leeftijd. Of het nou simpele Opel is, of een BMW M3.
Dan krijg je van je ouders een C 63, maar je gaat naar de IVA om autoverkoper te worden? :')

90% van de Nederlanders denkt nog steeds dat de IVA een opleiding is dat je verkoper kan worden. Het is een brede management opleiding, die door de overheid tot voorbeeldfunctie is gesteld hoe een HBO-opleiding moet zijn. Ook niet voor niets al jaren in top 10 van beste HBO-opleidingen, met vorig jaar het beste in NL.

Dit is trouwens wel het mooiste stukje bullshit in deze "IVA Gate".

"een voorbeeldfuctie, volgens de overheid hoe een HBO opleiding hoort te zijn" volgens jou.

Guess what?? ... IVA driebergen is GEEN hbo! Dat zouden zo graag willen, maar die overheid waar jij het over hebt geeft hun simpelweg niet de label als HBO onderwijs omdat ze niet voldoen aan de normen. Er zit een verschil tussen "opleiding op HBO niveau" óf "HBO opleidingen". Dat is de truc die ze bij IVA gebruiken. Want wie zegt dat ze op HBO niveau zitten? Juist... Hunzelf. Logisch, anders haal je helemaal niemand binnen. Als je dus klaar bent heb je dus in feiten een waardeloos papiertje aangezien je bijna voor elke baan tegenwoordig een HBO opleiding afgerond moet hebben...

Hahah, dat is wel erg grappig. Het is absoluut een HBO opleiding, zelfs meer dan dat. Hoezo worden ze anders gekozen tot beste HBO opleiding van Nederland? Ik zou zeggen, kom eens een dagje langs en trek dan je conclusies.
« Last Edit: January 17, 2012, 06:11:19 pm by saviola9 »

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #31 on: January 17, 2012, 06:10:41 pm »
top 3 staat van best aangeschreven HBO opleidingen,

Maar het is geen HBO opleiding?
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

saviola9

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #32 on: January 17, 2012, 06:11:51 pm »

Geen HBO opleidingen? Hoe kom je aan die info?

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #33 on: January 17, 2012, 06:12:45 pm »
Weet ik 't, staat in die reacties hierboven ergens.
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

KoenM

• Porsche 911 Turbo Driver
  • KoenM
    • View Profile
« Reply #34 on: January 17, 2012, 06:18:09 pm »
En volgens mij wordt je ook niet opgeleid voor het 'top' management?
Veel mensen rollen met geluk in, en hebben dan meestal een WO opleiding..

Laurens92

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
    • www.groningenonwheels.nl
« Reply #35 on: January 17, 2012, 06:19:37 pm »
Voor de bevooroordeelde mensen over de IVA zou ik zeggen, ga eens naar een open dag en oordeel daarna weer.
Mensen die alleen maar zeiken dat je er autoverkoper mee kunt worden en dat er alleen gladjanussen rondlopen hebben een blad voor hun kop.
Hoe kun je ergens over oordelen als je er nog niet bent geweest?

300CE

• Klassiekermods
  • BMW M3 Driver
  • E30 325i Touring '88 - E30 318i Touring '90
    • View Profile
« Reply #36 on: January 17, 2012, 06:22:28 pm »
Tja, ik ben er geweest, twee maal zelfs,

Mijn mening komt toch echt overeen met die van Estoque, sorry. (En ik kan meerdere mensen die 'm doen..)
Maske auf, Knallers aus, schau nach Links, schau nach Rechts!

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • TROLOLOL
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #37 on: January 17, 2012, 06:40:51 pm »

Geen HBO opleidingen? Hoe kom je aan die info?
Nee, andersom. Lever jij maar bewijs aan dat het een HBO school is. :)
Want ik weet namelijk al zeker dat het niet zo is.

De titel van de site: "Business School op MBO- en HBO-niveau | IVA Driebergen"
Dat houd dus in dat ze geen HBO onderwijs leveren.
« Last Edit: January 17, 2012, 06:44:01 pm by Rawprinter-Thijs »

Like me on facebook, if you support my work. :)
Quote from: Martijn
respect voor vrouwen :')
Alle vrouwen zijn hoeren

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • TROLOLOL
    • View Profile
« Reply #38 on: January 17, 2012, 06:50:18 pm »
Badam-shing!

Als leidinggevende heb ik zowel met ROC- als IVA-verkopers te maken gehad. Ik heb lievers ROC'ers, omdat zij veel meer als verkoper getraind worden en beseffen dat ze onderaan moeten beginnen. De IVA-jongens hebben al heel snel de gedachte dat ze er zijn, terwijl ze nog niets gepresteerd hebben (veel gebakken lucht). De meeste klachten over verkopers bij de dealerreviews hebben volgens mij betrekking op IVA-leerlingen (arrogant, betweterig, de klant niet zien staan, niet terugbellen etc.). Ik heb het idee dat bij de IVA-opleiding de verkoper het centrale punt is en niet de klant, terwijl we toch niet zonder klanten kunnen in onze branche. Als je echt het verkoopvak wilt leren dan adviseer ik je de ROC-opleiding te volgen. Je kunt altijd later nog een opleiding richting management volgen.

Alle vrouwen zijn hoeren

NickBongio

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #39 on: January 17, 2012, 06:56:08 pm »
Ik zie het op de IVA genoeg. Gastjes die auto van papa en mama mee krijgen. Oke, als ik in die positie zou verkeren zou ik ook niet klagen. Is er nu een, die vorige week voor z'n verjaardag C63 heeft gekregen:O http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c764811012012171752

Heb meer respect voor gene die z'n auto zelf betaald heeft op deze leeftijd. Of het nou simpele Opel is, of een BMW M3.
Dan krijg je van je ouders een C 63, maar je gaat naar de IVA om autoverkoper te worden? :')

90% van de Nederlanders denkt nog steeds dat de IVA een opleiding is dat je verkoper kan worden. Het is een brede management opleiding, die door de overheid tot voorbeeldfunctie is gesteld hoe een HBO-opleiding moet zijn. Ook niet voor niets al jaren in top 10 van beste HBO-opleidingen, met vorig jaar het beste in NL.

Probleem van de meeste IVA studenten is de houding (Niet iedereen, maar zeker het overgrote deel).
Ze komen binnen bij ons op de zaak voor een stageplaats of een baan met een CV zo van: '' Kijk ik heb de IVA gedaan ik zal je bedrijf wel even gaan leiden ''.

Gewoon grootheidswaanzin, je leert het pas echt in de praktijk en niet met rollenspellen en een theorieboek!
Ik ben gewoon begonnen toen ik 16 was als autoverkoper omdat ik een vlotte babbel heb en mensen een vertrouwd gevoel kan bezorgen.... Ik verkoop tussen de 180 en 220 auto's per jaar omdat ik niet bang ben '' te vragen om de order ''.
Nu ben ik 21 en is het door de werkervaring niet lastig om een baan te krijgen, dit in tegenstelling tot een net afgestudeerde IVA student :o

Als ze bij de IVA gewoon wat zouden doen aan de arrogante houding van de '''gladde verkopers'' die ze daar opleiden zou het hele opleidingstraject beter worden, klanten zullen meer tevreden zijn als ze geholpen worden door een natuurlijke, spontane verkoper i.p.v. eentje met het haar vol met gel, stropdas om en een slijmerige babbel!!

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • TROLOLOL
    • View Profile
« Reply #40 on: January 17, 2012, 06:59:15 pm »
Exact dat! Beide benen op de grond :) Iets wat ze dus niet bij Hessing hadden, daar is iedereen het wel over eens volgens mij. Allemaal IVA studenten.

Alle vrouwen zijn hoeren

NickBongio

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #41 on: January 17, 2012, 07:03:41 pm »
Op mijn vorige werk hadden we een sollicitant, echt serieus ik heb me dood gelachen.
Die ging mij vertellen wat het bedrijf waar hij kwam solliciteren allemaal niet voor elkaar had als hij rondkeek.

''Je bureau is niet netjes''
''Er staan te weinig planten''
''Je hebt geen stropdas om''
''Jullie demo's zijn niet schoon''

Hij herhaalde dat tegen mijn baas, heb nog nooit iemand zo'n kort sollicitatiegesprek zien hebben :')

Jorn.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #42 on: January 17, 2012, 08:29:56 pm »
Ja, ik ben ook autoverkoper en heb niet eens op de IVA gezeten!!!!!

Jaggie

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #43 on: January 17, 2012, 11:02:45 pm »
Even 3 (!!) pagina's uit een ander topic gehaald zodat dat niet vervuild wordt. Discussiëren top, wel netjes en beschaafd.

Carbonkneus

• Corvette C6 Z06 Driver
  • R.I.P. Kim Jong-il
    • View Profile
« Reply #44 on: January 17, 2012, 11:12:56 pm »
Voor de bevooroordeelde mensen over de IVA zou ik zeggen, ga eens naar een open dag en oordeel daarna weer.
Mensen die alleen maar zeiken dat je er autoverkoper mee kunt worden en dat er alleen gladjanussen rondlopen hebben een blad voor hun kop.
Hoe kun je ergens over oordelen als je er nog niet bent geweest?

Je bent zelf ook een gladjanus.
Dito, verhalen van Mark móet je gewoonweg lezen; puur omdat die dude vol met genialiteiten zit.