May 24, 2012, 10:52:17 pm

Author Topic: Hyundai Accent 1.5 GS  (Read 757 times)

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Re: Hyundai Accent 1.5 GS
« Reply #15 on: December 05, 2011, 10:29:39 pm »
195 = Breedte
50% van de breedte > hoogte van de WANG!!! (Dat deel je door 2, weet je hoe hoog je wang is. Easy as that.)
15 Inch.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

DutchKingKong

• Seat Ibiza FR Driver
  • Dodge SRT-4 CE
    • View Profile
    • srt-forums
« Reply #16 on: December 05, 2011, 11:15:03 pm »
195 = Breedte
50% van de breedte > hoogte van de WANG!!! (Dat deel je door 2, weet je hoe hoog je wang is. Easy as that.)
15 Inch.
hoef je niet meer door 2 te delen hoor ;)

rest van de "wang" zit namelijk nog in de velgrand. tussen de 2-3cm gok ik zo

precies dus zoals Slv het aangaf

overigens zou ik gewoon lekker een beetje rubber overhouden in de hoogte, zeker als je het ding niet verlaagd. anders gaat het er echt niet meer uitzien!!!

dus geen 225/35/17" eronder gooien LOL

veel plezier met je eerste gebakje ;)

a.beech

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #17 on: December 06, 2011, 06:15:43 pm »
Vandaag een reactie gekregen van de velgenboer dat de velgen die ik wil een et waarde heeft van 38, mijn huidige velg heeft een et waarde van 46. Ik begrijp dat de velg nu 8 millimeter naar buiten komt, maar wat gebeurt er met de overige 2 centimeter? aangezien de velg 2 centimeter breder is dan de huidige velgen. Levert dit problemen op in de wielkasten? achter zal niet zo'n probleem zijn, maar hoe zit dat voor tijdens het sturen?

DutchKingKong

• Seat Ibiza FR Driver
  • Dodge SRT-4 CE
    • View Profile
    • srt-forums
« Reply #18 on: December 06, 2011, 08:54:23 pm »
Vandaag een reactie gekregen van de velgenboer dat de velgen die ik wil een et waarde heeft van 38, mijn huidige velg heeft een et waarde van 46. Ik begrijp dat de velg nu 8 millimeter naar buiten komt, maar wat gebeurt er met de overige 2 centimeter? aangezien de velg 2 centimeter breder is dan de huidige velgen. Levert dit problemen op in de wielkasten? achter zal niet zo'n probleem zijn, maar hoe zit dat voor tijdens het sturen?

doordat je ET waarde lager is, komt de aanslag van de velg (hart van de velg) verder naar buiten.
je nieuwe band wordt ook breder, totaal zal je nieuwe band tov. de oude band
 ~0cm verder naar binnen komen
~ 2 cm naar buiten komen.

omdat je veerschotels een vast punt zijn bij de ophanging en je bij de spatbord randen (zeker zonder verlaging) nog veel ruimte hebt, zal dit er niet toe lijden dat er niets zal gaan aanlopen! ;)

Als je wilt kan ik je een excel bestandje sturen, daarin kun je alle maten verwerken die je maar wilt weten, het bestandje geeft dan grafisch en in tienden van een mm weer hoeveel alles gaat afwijken... voorbeeld:

Jou situatie (alleen heb ik de breedte van de velg geschat, want daarvan weet ik niet wat de huidige en de nieuwe maat wordt...)
« Last Edit: December 07, 2011, 12:41:51 am by DutchKingKong »

Ernst.

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #19 on: December 07, 2011, 03:41:04 pm »
Kan je die naar mij sturen?

Bedankt!
Nordschleife - 20832 meters that separate the men from the boys