May 24, 2012, 10:51:56 pm

Author Topic: Hyundai Accent 1.5 GS  (Read 757 times)

a.beech

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
Hyundai Accent 1.5 GS
« on: December 05, 2011, 06:38:53 pm »
Na al een zeer lange tijd lid te zijn van dit forum, en altijd alles te lezen wil ik dan nu toch eens mijn eigen topic maken over mijn auto. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik krijg namelijk zeer uiteenlopende reacties, van: "Wat een leuke wagen en wat ziet hij er goed uit!" tot: "Een gifgroene Hyundai? daar zou ik niet in willen rijden." (ik hou het even netjes :')). Maar het is mijn 1e auto en ik ben er zeer tevreden mee, en daar gaat het uiteindelijk om.

Wat fabrieksgegevens.
Ik heb de 1.5 GS versie. Deze heeft een maximaal vermogen van 90 pk en een maximum koppel van 132 Nm. Hij weegt 994 kilo. Verder heeft hij een uitstekende uitrustig zoals airco, stuurbekrachtiging, mistlampen voor en achter, interval ruitenwisser, in 3 standen verstelbare stoel, elektrische ramen en spiegels, airbags, centrale deurvergrendeling, etc.

Hierbij de foto's

Wat ik er nog aan wil gaan en aan heb gedaan
Ik wil er optisch een paar kleine aanpassingen aan doen, ik wil graag lichtmetalen velgen. Het liefst 15 inch. Ik heb al een setje op internet gevonden. Alleen daarover nog een vraag, op dit moment rijd ik 175/70 R13 wielen. Ik heb een offerte gekregen van wielen met de maat 195/50 R15. Past dit? Ik heb daar namelijk helemaal geen verstand van dus hoor graag jullie mening hierover.

deze velgen zou ik er graag onder zien.

In de nabije toekomst wil ik nog een spoiler er op zetten in de stijl van de Hyundai Accent 1.5 rally edition. Niet de WRC spoiler maar de spoiler die gebruikt werd op de productie auto's.

Verder heb ik de abs ring moeten vervangen, deze was kapot en hierdoor leek het alsof ik elke keer wanneer ik ging remmen abs gebruikte. Zeer irritant. Voor de rest zijn de remblokken voor vervangen en de remschijven voor.

Ik hoop nog een aantal jaar vrolijk rond te mogen tuffen in deze mooie groene Hyundai, ben benieuwd naar jullie reacties.

« Last Edit: December 05, 2011, 06:57:08 pm by a.beech »

Gijs.

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • www.spottergijs.com www.touriclips.com
    • View Profile
Re: Hyundai Accent 1.5 GS
« Reply #1 on: December 05, 2011, 06:41:18 pm »
M'n eerste tip: verspil je geld niet aan velgen onder zo'n auto. Spaar liever door om dat geld dan later bij een fatsoenlijke auto te doen :). Verder ziet ie er netjes uit!

Work hard, play equally as hard

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #2 on: December 05, 2011, 06:44:42 pm »
Muhaha, wat een ding, gefeliciteerd met je 1e auto in ieder geval!

Bassen

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • www.RUFdatabase.com
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #3 on: December 05, 2011, 06:45:50 pm »
Toch helemaal niks mis met deze auto, vind de kleur niet eens zo storend....

Slv

• BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: December 05, 2011, 06:46:50 pm »
Ik vind het zelf altijd beetje een bejaarden bakkie. :+ Maar als jij er plezier mee hebt is het toch allemaal goed? :)

Mij lijkt die bandenmaat eerlijk gezegt beetje groot nog, met 195/50 R15, heb je nog een heel groot deel band. Mij lijk ***/40 R15 of ***45 R15 wat mooier en passender. :) Maar zullen er hier uiteraard zijn die meer ervan weten.

Bassen

• www.RUFdatabase.com
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #5 on: December 05, 2011, 06:49:26 pm »
Het zal geen sportieve auto zijn, maar het hoeft toch niet altijd een civic, 106 of golf te zijn? Echt een mooie eerste auto die zeker functioneel zal zijn.

a.beech

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: December 05, 2011, 06:56:04 pm »
Mij lijkt die bandenmaat eerlijk gezegt beetje groot nog, met 195/50 R15, heb je nog een heel groot deel band. Mij lijk ***/40 R15 of ***45 R15 wat mooier en passender. :) Maar zullen er hier uiteraard zijn die meer ervan weten.

Maar is het niet zo dat je dan een kleinere wielomtrek hebt dus verschil in je kilometer teller?

Wat betreft geen geld verspillen aan velgen, ik heb een paar winterbanden op de kop kunnen tikken en die gaan om de huidige velgen. Er moet dus een setje nieuwe velgen komen, of lichtmetaal of stalen. Of elke keer banden verwisselen, maar daar wordt de kwaliteit van de band ook niet beter van. Als ik dan toch een setje moet kopen geef ik er liever iets meer aan uit zodat ik dan de velgen heb die ik graag wil. Als het niet nodig is zou ik het niet doen.

De kleur vind ik zelf helemaal niet storend, het is juist geen alledaagse kleur die je altijd ziet. Ik heb hier in de omgeving (emmen) nog geen auto zien rijden met dezelfde kleur. En hij is inderdaad niet erg sportief 0-100 zal rond de 11/12 seconden liggen gok ik. En de topsnelheid weet ik niet, heb er 180 mee gereden, en dan heb ik nog wel wat over. Maar dan rijdt het gewoon echt niet meer prettig. Bovendien zijn de standaard civicjes of golfjes ook niet de sportiefste autos en doen zeker niet onder qua sportiviteit dan deze (gok ik).

Slv

• BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #7 on: December 05, 2011, 07:02:58 pm »
@ Bassen Dat hoeft ook zeker niet, als ik zie wat voor plezier me broer nog maakt met m'n moeders Matiz. :P En zo wil ik meer iets aparts als eerste auto, iets ouds ofzo. :P

--

@ A.Beech

Er zou dan wel een klein verschil in komen. Al weet ik niet wanneer de banden gelijk van maat zijn. Maar het zal in ieder geval geen wereld van verschil geven. ;) Maar wat ik vooral bedoel te zeggen dat als je ***/50 hebt, je nog relatief veel band hebt waardoor het mooier zal zijn als je iets dunnere band erom heen doet. :)

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #8 on: December 05, 2011, 07:06:31 pm »
Wat jij zegt klopt ook niet echt. Verschil tussen 195/50 R15 en 195/45 R15 is 5 millimeter.
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Diederik

• Parijs!
    • View Profile
« Reply #9 on: December 05, 2011, 07:07:35 pm »
Nette auto!

a.beech

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #10 on: December 05, 2011, 07:10:27 pm »
@SLV

Dat klopt, maar dan zou ik een grotere velgmaat moeten kopen. Want ik geloof dat de omtrek hetzelfde moet blijven. Want nu heb ik een rolomtrek van 1807 mm, bij 195/70r15 heb ik een rolomtrek van 1809 mm.

Je ziet waarom ik hier advies over vraag. Wil ook graag weten of de breedte een probleem is met wielkasten etc.

Slv

• BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #11 on: December 05, 2011, 07:38:59 pm »
Wat jij zegt klopt ook niet echt. Verschil tussen 195/50 R15 en 195/45 R15 is 5 millimeter.

Nee, die 50 of 45 staat voor de verhouding bandbreedte/bandhoogte in procenten. Hoe het allemaal precies zit weet ik zo ook niet. :)

Vossie

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #12 on: December 05, 2011, 08:21:19 pm »

Nee, die 50 of 45 staat voor de verhouding bandbreedte/bandhoogte in procenten. Hoe het allemaal precies zit weet ik zo ook niet. :)

Klopt! Die 50 of 45 geeft aan hoeveel procent van de breedte de band hoog is, ofwel bij 195/50 is de band 50% van 195 hoog :)

Dit is overigens wel een mooie site om het verschil tussen twee bandenmaten te berekenen: http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm
Kun je gelijk zien wat het verschil in omtrek is en wat je tellerafwijking wordt :)

Daar zie je overigens dat 175/70/R13 en 195/50R15 vrijwel gelijk zijn, dus lijkt me wel de beste keuze :)

Verder prima auto om mee te beginnen. En tja... als mensen hier om gaan lachen zegt dat waarschijnlijk over hen dan over jou. Je eerste auto kan niet gelijk de allerdikste bak zijn, je moet ergens beginnen he :)
« Last Edit: December 05, 2011, 08:25:48 pm by Vossie »

Estoque

• Testkonijnen
  • BMW M3 Driver
  • *
  • "Der Meister"
    • View Profile
« Reply #13 on: December 05, 2011, 09:10:33 pm »
dat klopt niet hoor. mijn banden zouden dan 45% van 225 = 101.xx mm hoog zijn.

ik zal het even uitleggen:

195/50/R15 =
195mm breed
50mm hoog
15 Inch
LIKE A BOSS!!! Ge-ni-aal! jij bent mijn held van AG, Amen!! ^O^

Vossie

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #14 on: December 05, 2011, 09:52:30 pm »
Zou ik toch ff googlen op bandenmaat, daar staat namelijk nergens wat jij nu zegt ;)