Na al een zeer lange tijd lid te zijn van dit forum, en altijd alles te lezen wil ik dan nu toch eens mijn eigen topic maken over mijn auto. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik krijg namelijk zeer uiteenlopende reacties, van: "Wat een leuke wagen en wat ziet hij er goed uit!" tot: "Een gifgroene Hyundai? daar zou ik niet in willen rijden." (ik hou het even netjes

). Maar het is mijn 1e auto en ik ben er zeer tevreden mee, en daar gaat het uiteindelijk om.
Wat fabrieksgegevens.
Ik heb de 1.5 GS versie. Deze heeft een maximaal vermogen van 90 pk en een maximum koppel van 132 Nm. Hij weegt 994 kilo. Verder heeft hij een uitstekende uitrustig zoals airco, stuurbekrachtiging, mistlampen voor en achter, interval ruitenwisser, in 3 standen verstelbare stoel, elektrische ramen en spiegels, airbags, centrale deurvergrendeling, etc.
Hierbij de foto's

Wat ik er nog aan wil gaan en aan heb gedaan
Ik wil er optisch een paar kleine aanpassingen aan doen, ik wil graag lichtmetalen velgen. Het liefst 15 inch. Ik heb al een setje op internet gevonden. Alleen daarover nog een vraag, op dit moment rijd ik 175/70 R13 wielen. Ik heb een offerte gekregen van wielen met de maat 195/50 R15. Past dit? Ik heb daar namelijk helemaal geen verstand van dus hoor graag jullie mening hierover.

deze velgen zou ik er graag onder zien.
In de nabije toekomst wil ik nog een spoiler er op zetten in de stijl van de Hyundai Accent 1.5 rally edition. Niet de WRC spoiler maar de spoiler die gebruikt werd op de productie auto's.
Verder heb ik de abs ring moeten vervangen, deze was kapot en hierdoor leek het alsof ik elke keer wanneer ik ging remmen abs gebruikte. Zeer irritant. Voor de rest zijn de remblokken voor vervangen en de remschijven voor.
Ik hoop nog een aantal jaar vrolijk rond te mogen tuffen in deze mooie groene Hyundai, ben benieuwd naar jullie reacties.