Wat is de CarbageRun?:Altijd al mee willen doen aan de Gumball Rally of Cannonbal Run? Maar helaas (nog) niet in het bezit van een Ferrari of Aston Martin? Stop maar met sparen, want je kunt je nu opgeven voor een nog veel groter avontuur: the Carbage Run. Een fantastisch avontuur door Europa van vijf dagen in een auto die niet meer dan 500 euro mag kosten.
The Carbage Run is niet alleen een spannende route die wordt gereden in een oud wrak; dit is een avontuur, een verslavende ervaring die je nooit meer vergeet! Meedoen aan The Carbage Run zegt wat over jou en over wat jij belangrijk vindt: lol hebben in je leven!
De RouteIn vijf dagen doorkruisen we Nederland, Duitsland, Polen, Slowakije, Hongarije, Kroatie, Slovenie en Oostenrijk. Een rit van ruim 3.000 km door 8 verschillende landen. Per dag vertrekken we van punt A naar punt B de finishplaats. Een gedeelte van de route is vrij en voor sommige trajecten geven wij je een route mee waardoor je er zeker van bent dat je over de meest fantastische wegen gaat rijden.
Hoe kwam ons team tot standIk en mijn broer zijn autoliefhebbers, mijn broer kent marktplaats uit zijn hoofd en doet niets anders dan auto's kijken en een reden bedenken om ze te kopen. Nu hoorden wij, toen de eerst CarbageRun starte, over dit princiepe en waren natuurlijk super enthousiast. alleen had hij net zijn rijbewijs en je moest 2 jaar je rijbewijs hebben om mee te mogen doen.
Na die tijd hebben we eigenlijk er zo nu en dan nog aan gedacht en dit jaar zag ik dat de inschrijving geopend was. ik heb in Januari 2012 mijn rijbewijs 2 jaar dus ik mocht meedoen. Met mijn broer overlegt of hij mee wilde doen, aangezien hij dit toen ook wou, en zo hadden we 2 man.
Wij werken beide bij een wasstraat en daar sloeg het idee bij een een collega ook wel aan. dus toen waren we met 3. Omdat we de naam van de wasstraat niet in de naam wilden gebruiken, maar wel de wasstraat erbij wilden betrekken werd de naam gekozen: De Wasberen. ons startnummer is de postcode van het dorp.
IngeschrevenWe staan reeds ingeschreven, en staan op de site:
http://www.carbagerun.nl/teams/Sitehttp://www.carbagerun.nl-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De Auto:
10-11-11:
De auto is gekocht, een Volvo 240 Estate(245 dus) met 550.000km op de klok. Het originele blok is eruit gegaan bij 300.000km en is er een 2.3 Red Block ingekomen. in totaal heeft het blok/koppeling/versnellingsbak nu zo'n 300.000 km gelopen en loopt als een zonnetje.
De auto start op Benzine en schakelt automatisch over op LPG wanneer hij warm is. Binnenin zit een schakelaar waarmee er makkelijk geschakeld kan worden tussen beide brandstoffen.
Van binnen is de auto netjes, nog wel smerig, maar dat word morgen aanpakt met een uitgebreide schoonmaakbeurt. de auto word 11-11-11 op naam gezet en geschorst. De auto gaat zondag de brug op en word helemaal nagelopen. we hebben er al even onder gelegen en het enige wat roest is een blaasje onder de lak bij het linker achterspatbord. kokerbalken, etc is goed.
Plannen:Dat de auto verbouwd moet worden staat vast, maar dit ligt aan de sponsoring welke we ophalen. we hebben een brief gestuurd naar een afvalverwerkinsbedrijf en mocht dit er doorheen komen dan moet je denken aan een dakkoffer in de vorm van een kliko etc.. maar dat ligt ook aan de auto die we kopen.
Website:Facebook:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003518093552Lijstje:- Radio inbouwen
- 27MC inbouwen
- Wiellagers vervangen
- Remschijven/blokken voor vervangen (bij aankoop ingebreken)
- Alle riemen etc vervangen
- Injectoren schoonmaken
Dit zijn dingen die sowieso moeten gebeuren.Als je wilt sponsoren(kan zelfs voor een heel klein bedrag) stuur gerust een PM