Aangezien het mij erg bevalt vond ik het wel tof om het hier ook te plaatsen.
Vrijrijden.nl is een onderdeel van RennSportschool Zandvoort (RSZ). Op een vrijrijden.nl-dag is het mogelijk om een bepaalde sessie á 25 euro te kopen om 20 minuten vrij te rijden op Zandvoort, m.a.w. een trackday.
Voorheen was de organisatie hiervan belabberd maar na een aantal zware ongelukken beginnen ze het, helaas iets te laat, leren.
Er staan marshalls bij de baanposten, worden vlaggen gehanteerd en er is een helmplicht gekomen.
De rijders/autos worden ingedeeld in 3 klasses, respectievelijk: tour (beginners), sport en super sport (experts).
Het voordeel hiervan is dat je lekker in een klasse rijdt met vergelijkbare prestaties en je niet continu wordt ingehaald door Ferrari's (zoals bij Vijverberg wel is).
Daarnaast is het tof dat je per sessie koopt. Een trackday met DrivingFun (qua organisatie overigens niet te vergelijken, die is wel namelijk veel beter

) kost je al gauw een 350 euro, dan heb je wel de hele dag een open-pit-lane. Maar persoonlijk vind ik het zonde om me auto de hele dag af te beunen en kan je na een sessie nog beslissen of je nog een sessie wilt kopen of niet.
Zondag 24-7 is er een extra dag beschikbaar gemaakt buitenom het reguliere schema van Vrijrijden.nl. Ik ben zeker aanwezig en ga, mits niet te druk, ook een (aantal) sessie(s) rijden. Wie nog meer? *Daagt 106 Rallye's uit.*
STANDAARD HUISREGELS VRIJ RIJDEN:
TOEGANG TOT HET CIRCUIT
Via de hoofdingang is het circuit VRIJ TOEGANKELIJK voor iedereen.
AFLADEN EN PARKEREN
Parkeren is toegestaan op Paddock 1 en op Paddock 2
KAARTVERKOOP
De kaartverkoop (€ 25,= per stuk) is uitsluitend op de dag zelf in de MICKEY’S BAR op het circuit.
Vanaf 11.30 uur kan je terecht voor alle sessiekaarten van 13-14-15-16 uur
Vooraf bestellen of reserveren is NIET mogelijk!
KAART ZICHTBAAR PLAATSEN
Het is voor iedereen verplicht om de SESSIESKAART ZICHTBAAR op het LINKER ACHTERZIJRUIT te plakken.
OPSTELLEN
De vooropstelling is in de pitsstraat, toegang via PITBOX nummer 1
Hier vindt ook de kaartcontrole plaats.
EINDE SESSIE
Na de getoonde FINISH VLAG haal je elkaar niet meer.
Je verlaat de baan dan bij BAANPOST 6 (Hugenholtzbocht)
Parkeer niet / stop niet in de smalle doorgang want anders veroorzaak je daar een file!
SPELREGELS DOWNLOADEN!
Via onderstaande LINK kan je onze SPELREGELS downloaden:
http://www.rsz.nl/vrij-rijden/spelregels
Op deze pagina tref je ook de betekenis van de VLAGSIGNALEN!
ALLE NIEUW AANGEMELDE DEELNEMERS MOETEN HIERMEE BEKEND ZIJN!
Dus lees dit aub goed door!