Israël without a doubt!
Het vergoelijken van Hezbollah en Hamas geweld is iets waar ik absoluut niet tegen kan. Wordt een terroristenkamp op Palestijns grondgebied met de grond gelijk gemaakt dan is dat een "misdaad tegen de menselijkheid" maar blazen Palestijnse zelfmoordterroristen een bus vol forensen in Tel Aviv op dan zijn het "martelaren van de vrijheidsstrijd".
De leider van de PLO, Yasser Arafat blijkt jarenlang betrokken te zijn geweest bij terreur en geweldsactie's jegens Jordanië, zelfs betrokken was bij de aanslagen van München in 1972 en had sinds 2000 al geen echte functie meer binnen het vredesproces georganiseerd door Amerika omdat hij zo onbetrouwbaar was. Hoe ze die man ooit de nobelprijs voor de vrede hebben kunnen geven ontgaat mijn volledig.
De palestijnen worden enorm geslachtofferd, de grens met zowel Egypte als Israël zit niet voor niets sinds jaren dicht. (Egypte was open, is al weer dicht) Toen men nog vrij kon oversteken waren zelfmoord aanslagen aan de orde van de dag in steden als Jeruzalem, Haifa en Tel Aviv. Daarnaast is de haat jegens Israel de laatste tijd enorm aangewakkerd doordat Hamas het bestuur in de Gazastrook heeft overgenomen. In mijn ogen is dit een beter georganiseerde, Palestijnse organisatie die in feite hetzelfde is als de Taliban in Afghanistan.
Die hulpkonvooien waren vooraf duidelijk gewaarschuwd niet uit te varen, ze deden het toch en toen volgde die interventie waarbij (helaas) doden vielen. Tja, eigen schuld dikke bult. Het konvooi wat binnenkort uit zal varen zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde lot te wachten staan. Ongelofelijk naiëve mensen.
Moet overigens ook nog zeggen dat ik het bijzonder zwak van Amerika vind dat ze na decennia van nauwe banden met Israël te hebben gehad ze Israël opeens keihard diplomatiek voor de hele wereld laten vallen.
Zo, dat was in het kort mijn mening over dit al tientallen jaren durende conflict.
Wat is het doel van deze poll?