Ik merk binnen mijn kameraden-groep dat er nogal een meningsverschil is over het drinken van alcohol en het deelnemen aan het verkeer. nu was ik benieuwd wat de meningen zijn van andere leeftijd genoten(denk dat de meesten hier tussen de 18 en 25 jaar zitten).
We kwamen laatst over dit onderwerp ten sprake bij mijn kameraad thuis nadat hij 2 pijpjes gedronken had(binnen een kwartier) waarna zijn vriendin opbelde of hij haar even kwam ophalen en naar huis wou brengen. Geen probleem en vervolgens in de auto springt.
ik kom zelf altijd met de auto, omdat de afstand toch al snel 10km is en ik me prima kan vermaken zonder alcohol. dus ik begon bij terugkomst van hem over dat het onverantwoordelijk is etc, en toen ontstond de discussie.
Veel vinden dat 1 of 2 biertjes mag/kan terwijl ik juist zeg dat het totaal niet mag, en als je gepakt word voor sowieso 2 jaar je rijbewijs moet kwijt raken(liefst nog langer) omdat je dan geen enkel teken van verantwoordelijkheid toont(straf geld in mijn ogen voor zowel beginnende bestuurders als niet beginnende bestuurders).
wat is jullie mening en welke straf zouden jullie op rijden onder invloed zetten, en welke richtlijnen zouden jullie er aan stellen.
heb het niet nodig voor school ofzo, maar ben gewoon benieuwd.
M.v.g
Rutger