May 24, 2012, 05:14:31 pm

Author Topic: Porsche 997 Turbo Cabriolet (Mki) vs Ferrari 458  (Read 6147 times)

Emil

• Baas
  • Frontpage-crew
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Re: Porsche 997 Turbo Cabriolet (Mki) vs Ferrari 458
« Reply #30 on: March 31, 2011, 09:15:52 am »
Een GT3 is misschien een leuk alternatief. Stuk rauwe maar een auto die prima bruikbaar is! Zit een GT3 eigenaar op dit forum ook dacht! Broere?

Mister Design

• BMW M3 Driver
  • COLONEL 23
    • View Profile
« Reply #31 on: March 31, 2011, 09:25:21 am »
Ja, goed idee.

Big Bol

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • Bmw M3 CSL
    • View Profile
    • http://www.thomasbol.nl/
« Reply #32 on: March 31, 2011, 09:28:16 am »
Ja, goed idee.
Inhoudelijk ^O^

@sovereign
Gezien je bericht zie ik dat je meer naar je emotie kijkt. Dan moet je gewoon voor de 458 Italia gaan. Als je dagelijks wilt rijden, 911 betere keuze. Neem een GT3 en ga er mee naar trackdays/Nurburgring. Dat is ook emotie :P

Hahahaha, typ in bij Google 'hooverhand', kijk bij afbeeldingen en dan 2e pagina :')

Like a Bol

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #33 on: March 31, 2011, 09:35:09 am »
edit: dacht dat dit de SC was.

@hierhonder
« Last Edit: March 31, 2011, 09:50:50 am by Kees »

sovereign001

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #34 on: March 31, 2011, 09:36:52 am »
Er zal zekers dagdagelijks naar het werk gereden worden (niet zo ver hoor, even groot stukje baan en dan meer binnendoor).

GT3 is inderdaad vet, maar is te oncomfortabel, te stug te hard, en is dat wel makkelijk schakelen als je soms huisbezoeken moet doen?

Het is niet mogelijk om de turbo bij te houden aangezien er gewoonweg geen plaats meer is voor nog andere wagens.

edit: no bmw's!

Emil

• Baas
  • Frontpage-crew
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #35 on: March 31, 2011, 09:46:22 am »
Aftermarket Scuderia niet leuk? Of is dit weer hetzelfde geval als met de GT3. Teveel van het goede? Haha. Wil je emotie dan zijn de hardcore modellen van Ferrari het leukste!

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #36 on: March 31, 2011, 09:51:41 am »
no bmw's!
Hehe, dacht dat dit de SC was ;) foutje van mij was niet bekend in dit topic.

nieuw

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #37 on: March 31, 2011, 11:34:01 am »
Grappig dat 99% procent die hier advies geeft nog nooit in 1 van de auto's heeft gereden. Dit lijkt mij dan ook niet de juiste plek om daarover advies in te winnen. Let er wel op dat als je dagelijks wilt gaan rijden en dat maar een klein stukje is dat dat niet zo goed is voor zo'n v8. Bij Maserati hanteert men de regel, als de watertemperatuur op 90 staat dan duurt het nog circa tien min voor dat de olie lekker op temperatuur is. Met kleine ritjes komt deze niet op temperatuur en dat is niet bevoordelijk voor de motor. Overigens is Ferrari gewoon een betrouwbare auto. Mits je goed onderhoud laat plegen. En als je een nieuwe 458 kan aanschaffen zou ik mij niet laten afschrikken door de onderhoudskosten. Die kan je dan ookwel betalen.

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
« Reply #38 on: March 31, 2011, 12:12:24 pm »
Grappig dat 99% procent die hier advies geeft nog nooit in 1 van de auto's heeft gereden. Dit lijkt mij dan ook niet de juiste plek om daarover advies in te winnen. Let er wel op dat als je dagelijks wilt gaan rijden en dat maar een klein stukje is dat dat niet zo goed is voor zo'n v8. Bij Maserati hanteert men de regel, als de watertemperatuur op 90 staat dan duurt het nog circa tien min voor dat de olie lekker op temperatuur is. Met kleine ritjes komt deze niet op temperatuur en dat is niet bevoordelijk voor de motor. Overigens is Ferrari gewoon een betrouwbare auto. Mits je goed onderhoud laat plegen. En als je een nieuwe 458 kan aanschaffen zou ik mij niet laten afschrikken door de onderhoudskosten. Die kan je dan ookwel betalen.

Grappig dat je zo'n opmerking maakt terwijl je natuurlijk nooit weet wie wat heeft gedaan in zijn leven. Daarnaast, als de beste man hier zijn advies wil inwinnen dan is die daar toch vrij in? Denk dat we op dit forum al de nodige knowledge hebben om te adviseren in bepaalde auto's. Hoeveel mensen zul je op fora vinden die werkelijk deze auto's rijden? Dat is nog geen 5% van wat zo'n auto rijdt. Iedereen hier leest alles en hoort alles van deze auto's dus die meningen van autobladen e.d. kunnen ze hier dan ook weer prima ventileren.

Richard.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • RichardBrunsveld.nl
    • View Profile
« Reply #39 on: March 31, 2011, 12:32:55 pm »
Ik heb nog nooit zelf een Ferrari gereden, maar vaak zat meegereden in verschillende modellen, zowel oud als nieuw en je voelt gewoon zoveel emotie en passie in die auto's. Verschillende eigeraren hebben mij ook verteld dat een Ferrari prachtig in elkaar zit, maar het er soms gewoon wat dingen zijn die bij Porsches beter voor elkaar zijn, maar vergeet niet, het blijft mechaniek, heb je liever dat je altijd lekker safe rijd en er geen lol aan is of dat je er maximale fun uit kan halen en je een keer vaker je olie moet laten bijvullen.

Hainz

• Mercedes SLK55 AMG Driver
    • View Profile
« Reply #40 on: March 31, 2011, 12:34:48 pm »

Grappig dat je zo'n opmerking maakt terwijl je natuurlijk nooit weet wie wat heeft gedaan in zijn leven. Daarnaast, als de beste man hier zijn advies wil inwinnen dan is die daar toch vrij in? Denk dat we op dit forum al de nodige knowledge hebben om te adviseren in bepaalde auto's. Hoeveel mensen zul je op fora vinden die werkelijk deze auto's rijden? Dat is nog geen 5% van wat zo'n auto rijdt. Iedereen hier leest alles en hoort alles van deze auto's dus die meningen van autobladen e.d. kunnen ze hier dan ook weer prima ventileren.

En denk je nou echt dat onze meningen er van af hangen welke auto zijn vader gaat aanschaffen?

nieuw

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #41 on: March 31, 2011, 12:42:50 pm »

En denk je nou echt dat onze meningen er van af hangen welke auto zijn vader gaat aanschaffen?
Precies, dat bedoel ik. Het argument dat als je autobladen leest dat je wel alles weet van zo'n auto vind ik onzin. Autobladen zijn een moment opname. Als je kijkt naar een test van een vw passat dan prijzen ze de kwaliteit van de auto erg aan. Maar uit de tevredenheidstesten van eigenaren blijkt het tegenovergestelde. Wil je dus echt info, vraag het aan een ferrari 458 eigenaar. En volgens mij zitten die hier niet op het forum. Ik zeg trouwens niet dat hij hier geen info in mag winnen, maar ik geef alleen aan dat het niet erg zinvol is omdat niemand echt gefundeerd een oordeel kan geven. Net als ik dat niet kan. Ik heb immers nog nooit een 458 gereden, laat staan in het bezit gehad.
« Last Edit: March 31, 2011, 12:44:44 pm by nieuw »

sovereign001

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #42 on: March 31, 2011, 05:50:55 pm »
Ben nog maar eventjes weg en er zijn discussies 8)7

Laten we maar zeggen dat ik voor het moment de ogen en de mond van mijn vader ben ;)

Aangezien hier veel spotters bij zitte, en inderdaad al hebben mogen meerijden met een ferrari wou ik gewoon zo even is wat informatie winnen. Dit is niet het enige waar ik info uit haal ;-) Alle beetjes helpen natuurlijk.

Mister Design

• BMW M3 Driver
  • COLONEL 23
    • View Profile
« Reply #43 on: April 01, 2011, 02:00:06 pm »
Waar het heen in dit topic...

JM

• Specificatie-baas
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Only milk and juice comes in 2 liters
    • View Profile