May 24, 2012, 05:13:44 pm

Author Topic: Porsche 997 Turbo Cabriolet (Mki) vs Ferrari 458  (Read 6147 times)

sovereign001

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
Porsche 997 Turbo Cabriolet (Mki) vs Ferrari 458
« on: March 28, 2011, 11:08:37 pm »
Een vraagje onder de autokenners hier..

Al een tijdje hebbe we hier een turbo cabriolet staan. Super wagen, geluid was bagger, dus europipes uitlaat en nog wat optische tuning gedaan (gt3rs velgen, speedster lappen enz). Nu wringt hier al een tijdje om een ferrari te kopen. De redenen waarom het nooit gebeurt is, was simpel= het snel stukgaan..

Mijn vraag aan jullie is, is de 458 nu van kwaliteit evengoed als die van een porsche, of gaat er nog altijd snel iets stuk aan? Zijn de reparaties nog steeds duur? En natuurlijk, is ie performance wise beter dan de turbo int algemeen?

grtz

jordyboy

• Audi RS4 Sedan Driver
  • Scuderia 16 M Spyder
    • View Profile
Re: Porsche 997 Turbo Cabriolet (Mki) vs Ferrari 458
« Reply #1 on: March 28, 2011, 11:10:25 pm »
Een vraagje onder de autokenners hier..

Al een tijdje hebbe we hier een turbo cabriolet staan. Super wagen, geluid was bagger, dus europipes uitlaat en nog wat optische tuning gedaan (gt3rs velgen, speedster lappen enz). Nu wringt hier al een tijdje om een ferrari te kopen. De redenen waarom het nooit gebeurt is, was simpel= het snel stukgaan..

Mijn vraag aan jullie is, is de 458 nu van kwaliteit evengoed als die van een porsche, of gaat er nog altijd snel iets stuk aan? Zijn de reparaties nog steeds duur? En natuurlijk, is ie performance wise beter dan de turbo int algemeen?

grtz

www.ferrari.nl

en dan bij contact kan je ff met hun contact opnemen hun weten er alles van :).

nee geintje

Ik zal zeker voor Ferrari 458 gaan het is zo gruwelijke bak en snel kapot gaan valt tegenwoordig volgens mij weer mee :)
www.candyonline.nl

4000 soorten snoep online.
voor 16:30 besteld volgende dag in huis.
Vanaf 45.- euro gratis verzendingen binnen Nederland.

Ernst.

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #2 on: March 28, 2011, 11:11:25 pm »
Ferrari's zitten een stuk degelijker in elkaar dan vroeger, maar het niveau van Porsche zullen ze ook niet halen.

Qua emotie natuurlijk veel leuker, en daar betaal je ook voor (onderdelen/onderhoud) en het verbruik is uiteraard ook hoger (al zal dat denk ik niet veel uitmaken als je die auto kan aanschaffen :+ )
Nordschleife - 20832 meters that separate the men from the boys

Frank34

• Testkonijnen
  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *
  • Ik woon in een krantenwijk.
    • View Profile
« Reply #3 on: March 28, 2011, 11:15:12 pm »
De Ferrari 458 is de meest betrouwbare Ferrari van dit moment word gezegd. Kan ook eigenlijk niet anders aangezien het het nieuwste model is :+ . Ja het onderhoud zal wel wat gaan kosten, hoeveel precies weet ik echt niet, zou je even naar een Ferrari dealer moeten gaan voor meer informatie!
“Aerodynamics are for people who can’t build engines.”

Mw

• Lamborghini Gallardo Driver
  • MwVideoChannel
    • View Profile
    • MwVideoChannel
« Reply #4 on: March 28, 2011, 11:16:41 pm »
Zoals je inderdaad al zegt is de Ferrari qua prestaties natuurlijk de betere, en daarom zou ik als ik het geld had ook voor een Ferrari gaan. Maar het grootste punt is wat je als koper uit wil geven aan ten eerste al de koop zelf, waarna nog bijkomende kosten en belastingen toegevoegd worden aan de som.

Ferrari (persoonlijk) dus :)
"Haha ik was een keer de Spyder aan het platen. Loopt iemand langs die zegt: haha die auto kan jij toch nooit betalen. Dus ik: wilt u er anders even in zitten, dan zal ik hem open doen voor u.."

Emil

• Baas
  • Frontpage-crew
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #5 on: March 28, 2011, 11:22:04 pm »
Je moet het zo zien. Wil ik vaker vreemdgaan, Ferrari nemen. Ben je happy met het gezin. Bij Porsche blijven! En als je helemaal gek wilt doen, buy a Lambo!!

Gekheid. Ferraris zijn tegenwoordig niet slecht. Emotie is hoger maar qua prestaties met een TT zal het wel meevallen. De TT is bloedsnel!! Je koopt een Ferrari en daarmee maak je deel uit van het brand, de stijl Ferrari. Ferraris zijn niet autos die dagelijks van stal worden gehaald door de meesten. Het is toch een flamboyante auto, meer status ook. Ik denk dat dat een belangrijk punt is. Je auto is heel anders qua type, karakter. Qua kosten, hoog!! Maar dat weet iedereen toch. 

Ga rijden zou ik zeggen, weinig van ons zullen echt technisch advies kunnen geven :P blijft voor een emotie kwestie.
« Last Edit: March 28, 2011, 11:23:59 pm by Emil »

sovereign001

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: March 28, 2011, 11:23:39 pm »
Mis inderdaad iets emotie in de porsche. Het is te perfect, het is te vlot. We hebben hem gekocht als sportwagen en het is altijd heel vlotjes en dit en dat, ook als je doortrekt met die nieuwe uitlaat enz hoor je hem wel brullen, maar hij mankeert nog die emotie. Het is helemaal niet meer hetzelfde als de vorige (993 met straight pipes).

Ook tegenwoordig met al die nieuwe variaties en modellen en hybride zever is het gewoon niet meer plezant. Erjuist telefoontje gepleegd voor info over nieuwe deurstylen. De man vroeg welke turbo het al was.. toen ik zei dat hij van 2008 was, zei em op een toon van "ja dat is de oude.." Ergens respecteloos.. vooral als je eigelijk zoveel neerdokt.

Bassen

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • www.RUFdatabase.com
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #7 on: March 28, 2011, 11:29:59 pm »
Tja Ferrari en Porsche zijn niet echt te vergelijken, de 458 en 997 Turbo zullen qua prestatie niet veel van elkaar verschillen, onderhoud zal ook niet veel uitmaken aangezien een turbo gewoon duur is in onderhoud. Emotie is idd het grote punt, dit heb je in overvloed bij de oude modellen, huidige zal dit wat minder zijn.

Ps, geluid van zo'n 458 is natuurlijk dik voor elkaar!

Rob

• BMW M3 Driver
  • all we know is, he's called the Stig.
    • View Profile
« Reply #8 on: March 28, 2011, 11:32:01 pm »
Ferrari is passie, gevoel en emotie!!

Porsche is inderdaad degelijker maar het gevoel is denk ik minder.

Ik zou contact zoeken met Ferrari, zij kunnen je vast meer vertellen.

sovereign001

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #9 on: March 28, 2011, 11:40:40 pm »
Inderdaad, ik merk iedereen hier gewoonweg hetzelfde zeggen. Wou het zekers even checken bij autoliefhebbers, dan direct bij de verkoopsmannen te gaan, aangezien die wel direct zeggen dat het allemaal dik in orde is.

Frank-92

• Bugatti EB110 Driver
  • Da's kak zeg.
    • View Profile
« Reply #10 on: March 29, 2011, 06:10:08 pm »
458 is een prachtwagen, overigens ook een goede auto om "kei-hard" mee te gaan, maar ook om heerlijk relaxed mee te cruisen (lees: als ik menig auto-programma's mag geloven), uiteraard is niet iedereen zo hard en kritisch als Jeremy Clarkson :+, maar ik denk dat je wat video-reviews zou moeten kijken wil je een beetje een beeld krijgen van hoe de auto daadwerkelijk is. :Y

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #11 on: March 29, 2011, 06:13:00 pm »
Vraag me sowieso wel af of het verstandig is om een Ferrari te kopen wanneer je je zorgen maakt om kosten e.d. Een Ferrari koop je gewoon voor de power/emotie/geluid, dan denk je niet eens na over onderhoud, dat is bijzaak. :)

Sturrus

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Photoshoot M3 E92
    • View Profile
« Reply #12 on: March 29, 2011, 06:37:28 pm »
Persoonlijk vind ik de 458 niet echt mooi, maar dat terzijde.
Als je echt een goed oordeel wil kunnen maken moet je naar Ferrari gaan en een proefrit maken. Kan je gelijk even navraag doen over kosten :)

Want je kan op het oordeel van andere mensen vertrouwen, maar het kan toch ook zijn dat jij iets totaal anders vind dan de grote menigte.

sovereign001

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #13 on: March 29, 2011, 08:44:47 pm »
458 is een prachtwagen, overigens ook een goede auto om "kei-hard" mee te gaan, maar ook om heerlijk relaxed mee te cruisen (lees: als ik menig auto-programma's mag geloven), uiteraard is niet iedereen zo hard en kritisch als Jeremy Clarkson :+, maar ik denk dat je wat video-reviews zou moeten kijken wil je een beetje een beeld krijgen van hoe de auto daadwerkelijk is. :Y

Autocar, topgear, en wat magazines doorgebladerd. Ze zeggen inderdaad dat hij ongelofelijk is, echt een meesterwerkje. Alleen dat hij natuurlijk prijzig is in aankoop.
Vraag me sowieso wel af of het verstandig is om een Ferrari te kopen wanneer je je zorgen maakt om kosten e.d. Een Ferrari koop je gewoon voor de power/emotie/geluid, dan denk je niet eens na over onderhoud, dat is bijzaak. :)

Mja, ik wil ook van punt a naar punt b gaan, zonder zorgen te maken dat hij op een dag smorgens niet start. Of dat ik even inderdaad volle plankgas geef en dat ik thuis kom en ineens een plas olie zie liggen. De aankoopprijs is het niet, ik wil gewoonweg niet dat hij non stop in de garage staat.. Dat geldt voor iedereen. Je mag zoveel geld hebben als je wilt, je wilt niet de eigenaar zijn van een bolide die praktisch altijd ind e garage staat, en als hij rijdt dat je dan bang bent om hem kapot te doen.
Persoonlijk vind ik de 458 niet echt mooi, maar dat terzijde.
Als je echt een goed oordeel wil kunnen maken moet je naar Ferrari gaan en een proefrit maken. Kan je gelijk even navraag doen over kosten :)

Want je kan op het oordeel van andere mensen vertrouwen, maar het kan toch ook zijn dat jij iets totaal anders vind dan de grote menigte.

Inderdaad, ik ga binnenkort eens naar de ferrari dealer hier bellen, en een testrit eens vragen (als het goed weer is uiteraard ;) )

Mister Design

• BMW M3 Driver
  • COLONEL 23
    • View Profile
« Reply #14 on: March 29, 2011, 09:29:12 pm »
Ja, Ferrari heeft meer een wow-factor dan een 911 Turbo. Een 'kennis' vanme had eerst een Turbo en een F430 en nog de F430, maar dat is toch net een stukje gaver. Natuurlijk is de kwaliteit ook wel belangrijk. Hangt ervan af waarvoor u hem wilt gebruiken. Voor het rijden ga ik voor de 458, zakelijk de Turbo.
En ik wil best mee om de prestaties in levende lijve te ondervinden. :)