May 24, 2012, 04:03:16 pm

Author Topic: BP Ultimate Masters of F3  (Read 924 times)

ferrari_red

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Patrick - Luigi only follows the Ferrari's
    • View Profile
BP Ultimate Masters of F3
« on: August 02, 2006, 12:52:18 pm »
Van vrijdag 4 tot en met zondag 6 augustus staat het Circuit Park Zandvoort geheel in het teken van de BP Ultimate Masters of Formula 3, een van de grootste sportevenementen in Nederland. De beste Formule 3-coureurs ter wereld treden tegen elkaar in het strijdperk om uit te maken wie in de voetsporen treedt van eerdere Masters-winnaars als David Coulthard, Jos Verstappen, Christian Klien en Tom Coronel. Maar dat is nog lang niet alles. Natuurlijk zijn alle nationale raceklasses van de partij en komen ook de Formule 1-bolides uit de spectaculaire EuroBOSS-serie naar Zandvoort. Bovendien staan er spannende demonstraties op het programma. Kortom: de BP Ultimate Masters of Formula 3 is een niet te missen spektakel! Kijk voor informatie over toegangsprijzen en voorverkoop op tickets.

Natuurlijk is de Formule 3-race het hoogtepunt van het weekend. 25 ronden op het 4,3 kilometer lange circuit in de duinen, via uitdagende en wereldberoemde passages als de Tarzanbocht, de Hunserug en het Scheivlak. Wie hier goed voor de dag komt, kan erop rekenen dat zijn naam valt bij teambazen in de GP2, de Formule 1 of de DTM. Heel wat coureurs groeiden immers na successen in de Formule 3 door naar hogere autosportklasses.

Spectaculair is zeker ook de EuroBOSS-serie. In dit kampioenschap, waarin Formule 1-auto’s van enkele jaren geleden aan de start verschijnen, herleeft de jarenlange Formule 1-traditie van het Circuit Park Zandvoort. Benettons, Jordans, Tyrrells, Coloni’s en Footworks komen hier in actie en zorgen voor bulderend pk-geweld op het Zandvoortse asfalt.

Ook de nationale raceklasses rijden tijdens de BP Ultimate Masters. Iedere coureur wil immers van de partij zijn tijdens dit grote evenement! De BenQ Siemens BMW 130i Cup is dit jaar de nieuwe aanwinst in de nationale racerij. De Shell Helix SEAT Supra Cup werkt als altijd twee races af, waarvan één lange-afstandsrace van twee uur.  De Dunlop SportMaxx Clio Cup staat garant voor spektakel van het hoogste niveau. Voor de liefhebbers van formulewagens is er de Van Uitert Formule Ford, waar jonge talenten proberen hun weg in de autosport te vinden, om misschien wel over enkele jaren zelf tijdens de Masters aan de start te staan van de Formule 3-race. Een nieuw spectaculair format; de Porsche GT3 Invitationals, een vol veld met spectaculaire Porsches GT3 van de types 996 en 997. Tenslotte is er de Dutch Supercar Challenge, de klasse die openstaat voor indrukwekkende bolides als Chrysler Viper, Porsche en ander snel geweld.

Op vrijdag 4 augustus begint het programma om 12.00 uur met kwalificatietrainingen voor alle nationale klasses, bepalend voor de startopstellingen tijdens de races. Om 14.45 uur wordt de eerste wedstrijd gestart: de rijders uit de Shell Helix SEAT Cupra Cup komen dan in actie tijdens een twee-uursrace.
Zaterdag 5 augustus staat grotendeels in het teken van de Formule 3-actie. Verdeeld in twee groepen, gebaseerd op even of oneven startnummers, gaan de coureurs tijdens de vrije trainingen op zoek naar de juiste afstelling om de 4,3 kilometer lange ronde over het Circuit Park Zandvoort zo snel mogelijk te kunnen afleggen. Na de lunchpauze volgen dan de kwalificatiesessies, wederom verdeeld in even en oneven startnummers. Elke rijder heeft twee keer een half uur lang de tijd om een snelle rondetijd neer te zetten. De snelste rondetijd per rijder uit de beide sessies vormt de basis voor de startopstelling voor de Formule 3-race op zondagmiddag. Maar natuurlijk wordt er op zaterdag ook al geracet. De coureurs uit de Dutch Supercar Challenge komen in actie voor een wedstrijd van een uur, de EuroBOSS sluit het programma van de dag af met een sprintrace van een kwartier.

Bron: http://www.cpz.nl/events/2006/bp_ultimate_masters_of_f3/

You own a Lamborghini when you want to be someone, You own a Ferrari when you are someone.

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
Re: BP Ultimate Masters of F3
« Reply #1 on: August 02, 2006, 01:38:20 pm »
Plaats hier alle pics!!!

Spotten is voor eigen collectie Vrijdag Zaterdag en Zondag

Dus spotverbod in Zandvoort en de weg er naartoe
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Brabus

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Björn
    • View Profile
« Reply #2 on: August 02, 2006, 02:51:00 pm »
iedereen naar bloemendaal aan zee :P

Mick

• Bentley Continental GTC Driver
  • TVR
    • View Profile
    • mickkleijwegt.nl
« Reply #3 on: August 02, 2006, 03:07:02 pm »
ik zal erbij zijn ik hoop dat het net zo gaaf word als in 2004 :D dat was zoow mooi 4 F1 Ferrari's en een Enzo :D

Rolo

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: August 02, 2006, 03:32:20 pm »
ik ga er niet naartoe omdat ik op vakantie ga vrijdag dus ik donderdag denk ik ff spotten

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #5 on: August 05, 2006, 03:21:46 pm »
zijn er gisteren al mensen naar toe geweest?
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Mick

• Bentley Continental GTC Driver
  • TVR
    • View Profile
    • mickkleijwegt.nl
« Reply #6 on: August 05, 2006, 07:42:26 pm »
ik ga morgen :)

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #7 on: August 05, 2006, 08:13:41 pm »
Ik ga misschien ook morgen :)
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #8 on: August 06, 2006, 06:06:13 pm »
Zijn er al mensenmet pics?

ferrari_red

• View Profile
« Reply #9 on: August 07, 2006, 01:03:16 am »
hierbij wat foto's

You own a Lamborghini when you want to be someone, You own a Ferrari when you are someone.

DB crew

• Bugatti EB110 Driver
  • Live forever
    • View Profile
    • My Sightings
« Reply #10 on: August 07, 2006, 09:51:57 am »
Wow heb jij die gemaakt :o :+

:bassie:

Jaggie

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #11 on: August 07, 2006, 12:00:39 pm »
Ik wilde net zeggen, dat zijn van die foto's die je normaal alleen in tijdschriften ziet.

ferrari_red

• View Profile
« Reply #12 on: August 07, 2006, 12:58:43 pm »
Wow heb jij die gemaakt :o :+

:bassie:

ja die heb ik gemaakt

Jaggie

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #13 on: August 07, 2006, 01:06:29 pm »
Vet mên!

_O_

ferrari_red

• View Profile
« Reply #14 on: August 07, 2006, 01:23:02 pm »
haha nee hoor :P maar dr moete meer pic's bij jongens ;)