Ik zal inleidend een verhaal geven van mij eerste auto. Een kleine 2 weken terug belde mijn oom mij op. Hij had een nieuwe auto gekocht en de verkoper van het bedrijf bood hem de auto te verkopen. Dan zou hier nog zo'n 150 euro voor krijgen. Niet veel later is het balletje gaan rollen om te kijken of hij misschien iemand met de familie blij kon maken met een auto.. uiteindelijk is bij mij de telefoon dus overgaan. Ik had een week de tijd om te beslissen. Dat was dus eigenlijk een aanbod die ik niet kon laten liggen. Toegezegd en sinds vanochtend ben ik eigenaar van deze Micra. Hij komt uit 1996 en ik ben de 2e eigenaar. Auto heeft net iets meer dan 100.000 gereden en nooit schade of grote mankementen. Op marktplaats vragen ze nog rond de 1000 euro voor dergelijke auto's dus dat is best bizar dat ik hem gratis heb gekregen, erg blij mee. Het gaat om een 1.3 blokje, 75 pk en 800 kg.
Over het model zelf. De Micra is wel een beetje een ouderwets autootje als je bepaalde modellen ziet. Maar in dezse kleur, met spoilertjes en de velgen ziet hij er vind ik persoonlijk neit verkeerd uit. De zit een beetje hoog. Maar wel ok. Verder zit alles er op wat ik nodig heb. Een dakraam is ook lekker. Qua rijden kan ik er nog neit zoveel over zeggen maar de 75 pk en 800 kg is een prima combinatie.
Verder heb ik niet echt plannen met de auto. Het lijkt mij erg leuk om komende zomer een aantal trips te gaan houden. De Ring zal ik sowieso een stuk vaker te vinden zijn door de auto. Dusseldorf ligt nu ook binnen handbereik! Mocht de auto hier over 2, 3 jaar nog staan, dan sloop ik misschien alles eruit. Om er een racertje van te maken.
Onderstaand staat ook nog een Polo 1.4. Auto van de zaak die ik de komende maanden ieder weekend bij mij thuis heb staan. Hihi. 2 auto's!