Jongens, kan iemand me uitleggen wat het verschil is bij BMW, tussen 3er, 4er, 5er reiher etc en m3, m4, m5 etc? Want ik zie veel BMW's en als ik die in de kenteken checker invoer krijg ik zoals vanavond 6er reiher 645 CI Coupe Aut. en die lijkt erg op de M6, maar voor die M versies moet volgens mij achterop de auto in het klein het M(3,4,5 etc) logo staan, maar wat is verder nou het verschil, of is het toch hetzelfde? Alvast bedankt voor de uitleg 
Hahahaha........
Ja, bedankt, zeg dan gewoon niks 
Ja kom op zeg...
Als je het over een BMW 4-serie gaat hebben, moet ik je dan serieus nemen? Heb je die ooit gezien?
Kijk eens op autoweek.nl voor de verschillen of google even, dan zie je het ook.
sorry, ik ken niet alle types uit mn hoofd, mijn vraag is simpel wat het verschil tussen enerzijds de *er reihe en anderzijds de m* en voor sterretje mag je dan het getal invullen 3, 5, of 6 dan dus als ik het goed heb.
Heb je al gegoogled??
Heb je het over nieuwe auto's, auto's van 3 jaar oud, of BMW's van jaren '80??
Ja, ik heb al gegoogled, maar ik dacht altijd dat m3, m5, m6 gewoon de types van BMW waren, maar een vriend zei me laatst dat dat niet zo is, dat het speciale uitvoeringen zijn. En als ik ze denk te zien en invoer in een kentekenchecker krijg ik ook nooit bijv. m3 te zijn, maar 3er reihe, iets van 3 serie of zoiets, is dat dan ook een m3, of is een m3 iets anders dan een 3er reihe en zo ja, wat is dan het verschil? En dan hebben we het nog niet eens gehad over de namen beginnend met een "E" en dan een nummer.
Oke, omdat ik merk dat je het echt niet snapt. Misschien een rare vraag dan van mijn kant, maar niet lullig bedoeld. Hoe lang ben je al met auto's bezig en hoe oud ben je?
Een M3, M5 of M6 etc. zijn ///M modellen van BMW. M staat voor 'motorsport'. dat zijn dus de snelle modellen. Meer pk's, minder gewicht en veel sneller dan een normale 3, 5 of 6 serie.
Je heb dus van 1 serie allemaal normale versies, 318, 320, 330, 335 etc en dan dus een M3.
Heel vaak lijkt iets op een echte M3, maar is ie fake en als je hem dan checkt op kenteken blijkt het bijvoorbeeld een 320d te zijn o.i.d. Het is pas een echte M3 als ie alle specifieke details heeft en als ie op kenteken ook als zodanig staat.
De E-nummers bij BMW staan voor de verschillende modellen en modeljaren. Bijvoorbeeld de nieuwe BMW 3-serie, die heet E90, de vorige heette E46.
Binnen die nummer zijn er echter weer veel variaties. Bij de huidige serie heb je de Sedan, dat is de E90, de Station is de E91, de Coupe de E92 en de Cabrio de E93.
Omdat alle E-nummers zijn gebruikt is BMW nu begonnen met F-nummers. Zoals de nieuwe 5-serie die nu F10 heet. De vorige 5-serie was de E60 en daar voor de E39.