Ik krijg er altijd jeuk van als er zonodig een goed doel aan een toeritje moet hangen. Ik voel me helemaal niet schuldig om lekker een middagje doelloos rond te toeren en een halve tank benzine op te branden. Ik heb een aantal automatische incasso's lopen voor o.a. Unicef en Oxfam, en ik geef altijd royaal aan collectes. Ik heb geen zin om dan op een vrij, ontspannen middagje nog eens een keer geconfronteerd te worden met goede doelen geleur. Organiseer volgende keer gewoon een lekker toertochtje met aan het eind ergens wat te eten en drinken en wat ouwehoeren. Ik denk dat veel meer mensen dat waarderen. En dan staan er op de site onder het kopje media ook nog van die mooie foto's van arme afrikaanse aids weesjes met daaronder plaatjes van Ferrari's, Bugatti's en ander exorbitant spul. Sorry hoor, maar dat vind ik een beetje krom en triest.
Omiel, ik respecteer en begrijp je mening.
Het is een weloverwogen besluit geweest van ons om Orange Babies te steunen als goed doel.
Een vriend van mij spaart zijn salaris op om met enige regelmaat ontwikkelingswerk te kunnen doen in Afrika (Op dit moment in Burundi). De verhalen die hij vertelt over hoe mensen daar moeten overleven zet je aan het denken. Na een aantal cliënten te hebben gesproken kwam Orange Babies bijzonder positief naar boven om te steunen.
De volledige (100%) opbrengst van de veiling die wordt georganiseerd gaat naar dit goede doel toe.
Sommige mensen willen graag leuke spullen kopen, waarmee ze ook nog eens het goede doel steunen, anderen nemen daar aanstoot aan.
Uiteindelijk ben je vrij om te doen en laten wat je wilt. Deelnemen of niet, meebieden of niet.