Waarom nou weer die Amerikanen weg?
-massaproductie/gebrek aan exclusiviteit
-nieuwprijs
-waarde
-beperkte interesse liefhebbers
Europese klassiekers zijn ook vaak genoeg niet spotwaardig, kijk maar naar DS sedan/station, Volvo 121, 122, MGB, bepaalde klassieke Benzen, etc. etc., alleen zijn die er direct al vanaf gegooid omdat die hier meer voorkomen. Van alles aan Amerikaanse auto's dat nu wordt weggepolld zijn er >>100.000 gebouwd! Europese auto's waarvan er zo veel zijn komen ook niet op AG, dan wel maak ik er binnenkort een poll over aan. Bijzondere Amerikanen zijn van harte welkom, ik wacht al jaren tot de eerste Tucker Torpedo wordt geupload

Ja maar in Nederland zie je niet veel, kun je dan niet beter een spotverbod per gebied doen? Zoals dat ze niet mogen geupt worden als ze in America gespot zijn.
Dat vind ik "discriminatie". Op de Nürburgring geldt een verbod omdat het een half "evenement" is, of in ieder geval geen toevalsfactor meer heeft voor veel modellen, en het dus niet meer bijdraagt aan AG. Amerikaanse auto's rijden hier om andere redenen weinig rond, namelijk omdat maar weinig mensen het de moeite waard vinden er eentje te importeren (c.q. er weinig interesse is, dus ook onder spotters), de meeste vergaan zijn, het te duur is om er in rond te rijden.