Bij deze stel ik jullie mijn auto voor.
Veel van jullie weten dat ik vorig jaar een Peugeot 406 heb gehad, waar ik erg veel problemen mee heb gehad maar me toch nooit heeft laten staan. Ik heb vaak geroepen dat ik geen Franse auto meer wil, maar op een gegeven moment begon het weer te kriebelen en heb ik toch besloten om het te doen. Meer problemen dan met de 406 kan bijna niet!
Nou goed, na wat speurwerk een mooi exemplaar tegengekomen met een lange onderhoudshistorie en NAP en zodoende een afspraak gemaakt met de eigenaar en samen met Jorn erheen gegaan. Na wat checks en een proefrit een deal gemaakt en gelijk daarna overgeschreven op het postkantoor.
Wat ik wel merkte tijdens de proefrit is dat de temperatuur van de koelvloeistof snel oploopt bij langzaam rijden als de radiateur geen wind vangt. Eigenaar vertelde mij dat het altijd al zo is geweest en nadat ik in het reservoir heb gekeken wist ik al gelijk waarom. Het water was roestig (waarschijnlijk gewoon water bij gedaan) en zat net boven het minimum. Vrijdag gaat die naar de garage om de radiateur en de waterleidingen te door te spoelen en hem af te vullen met goede koelvloeistof. Als het goed is is het probleem dan verholpen, of het moet een kapotte sensor zijn.
Wat gegevens van de auto:
Model: Peugeot
Type: 306 S16
Vermogen: 155 pk / 190 Nm
Gewicht: 1100 kg
Tevens is de auto voorzien van:
Magnex sportuitlaat (kleine diameter en niet al te hard geluid)
OZ Superturismo GT velgen
Gegroefde remschijven voor i.c.m sport remblokken.
Hier enkele foto's, binnenkort zal ik wat goede foto's maken.