Nederlands grootste autobeurs met het mooiste uit ItaliëDE MOOISTE AUTO'S UIT ITALIËHet weekend van 31 okt./1 november is weer voor de Italiaanse auto’s in Houten. Auto-Italia-Houten is het grootste indoor evenement voor Italiaanse auto’s van Nederland. De oplettende lezer ziet het meteen : 18 jaar lang heette dit evenement Auto Moto Italia. Echter de malaise binnen de Italiaanse motorfiets handel ging maar nooit voorbij. Dus heeft de organisatie besloten het publiek niet langer voor de gek te houden en de naam veranderd in Auto Italia. Dat wil niet zeggen dat de motoren niet langer welkom zijn in Houten, integendeel : veel Ducati’s in Houten ! De Ducaticlub is van plan om deze keer eens flink uit te pakken en de geschiedenis van dit merk in Houten te etaleren. Dat belooft wat! De organisatie doet er dit jaar een schep bovenop met een collectie Ferrari 12 cylinder GT’s. Op beurzen kom je bijna geen Ferrari’s meer tegen van het kaliber 250 SWB, 275GTB of Daytona. Ze zijn simpelweg te duur voor de gewone autohandel en worden vrijwel uitsluitend via veilingen op de markt gebracht. dit jaar véél Ferrari in Houten ! Nog nooit in een Ferrari gereden ? Dan is nu je kans ! Uiteraard tegen betaling kan deze levenservaring gerealiseerd worden. Aanmelden voor de ingang van Expo Houten. Auto-Italia-Houten wil de mensen graag wat laten zien, dus naast de vele Ferrari’s ook veel Lamborghini’s, Alfa Romeo’s, Lancia’s, Fiat’s, Maserati’s, zeldzamere De Tomaso’s, ISO’s, Moretti’s en Abarth’s. Klassiek én hedendaags, maar nooit alledaags! De Italiaanse autorijder komt ruim aan zijn trekken op de beurs : alle verenigingen en registers zijn vertegenwoordig met mooie stands, waar men wordt verwelkomt met consumpties en sterke verhalen. Met lege handen naar huis gaan is onmogelijk. Vrijwel de gehele Nederlandse handel is aanwezig met onderdelen en leuke dingen. Neem gerust je meisje mee, want in Houten ruikt het niet alleen naar olie en benzine.. de geur van Espresso en de pizzaoven is alles overheersend. Niet alleen motorgebrul, maar de klanken van leuke Italiaanse zangers. Niet uitsluitend auto-onderdelen, maar ook olijven, wijn of kleding… Open : zaterdag 31 oktober en zondag 1 november van 10 - 17 uur.Locatie : Euretco Expocenter - Industrieterrein Doornkade - Houten (A27-Utrecht)Entree : € 14,00 (kind -12 jr. - onder begeleiding gratis). Parkeren gratis!
Ik ben er op zondag, daarna de maserati club borrel in het centrum van Houten!
Binnen is het saai. Ik had gehosseld dat ik vorig jaar binnen kwam, dat vind ik die 14 euries echt niet waard.
Waarom is het binnen zo saai dan?