Deze Auburn is rond 1970 opnieuw opgebouwd. Ik probeer nog wat meer info uit de States te krijgen over de precieze achtergronden maar dit gaat heel moeizaam. Ik heb de auto van een afbeelding vanuit de USA gekocht en het kenteken zit er pas vanaf februari op. Veel Auburn replica's zijn gebouwd op een "modern" chassis dit maakt ze vaak een stuk kleiner dan het origineel. Dit worden ook wel de 3/4 replicar-modellen genoemd. Mijn auto zou nog het originele laaaaaange chassis moeten hebben, ten dele opgebouwd met rep-parts. Zoals sommigen van jullie al opviel zijn veel van de externe delen origineel zoals velgen, enkele chromen onderdelen, spiegeltjes etc.. Ook motorisch stamt de techniek van rond 1970. Er zit nu een big-block 6,5l V8 in. Van de ene kant jammer dat niet alles compleet origineel is maar van de andere kant maakt dit het wel heel praktisch en betaalbaar in onderhoud (en aanschaf). Alle onderdelen zijn ruimschoots beschikbaar en zelfs een gebruikt blok is "voor een prikkie" te koop. Wat ik ook leuk vind is dat mijn auto een 4-zitter geworden is. Kunnen de kids lekker achterin mee bij het toeren ! Tot nu toe motorisch geen enkel probleem alhoewel het wel enig "gevoel" in het gaspedaal vergt om de auto soepel gestart te krijgen.Volledig originele Auburns zijn vrij zeldzaam aangezien het gebruikte plaatwerk kwalitatief vrij slecht was. Matching cars in goede staat lopen in prijs al snel op richting de paar ton... heb je een nog zeldzamere 12-cylinder in de schuur dan kan je deze bijna inruilen voor een Enzo !! En dan te bedenken dat dit ooit de goedkoopste 12 cylinder productie auto was van minder dan $1000 nieuwprijs !!! Op de bekende zoutvlaktes in de States is de Auburn speedster nog een tijd snelheidsrecordhouder geweest op diverse onderdelen. Onder andere de 500 mijl werd destijds afgelegd met een gemiddelde van 166 km/h (103 mph) het was voor het eerst dat de 100mph grens werd doorbroken op deze afstand.Foto van het blok heb ik op dit moment niet. Ik wil de motorruimte nog een keer schoonmaken en wellicht een mooi chromen luchtfilter erin zodat dat er ook weer top uitziet. Verder is de auto toe aan wat spuitwerk en zijn er wat andere kleine dingetjes, hoeft er trouwens van mij niet helemaal 100% nieuw uit te zien. Het blijft een oude restauratie van bijna 40 jaar terug en een modeljaar van maar liefst 70 jaar geleden en dat mag je zien....
wat the hell staat hier allemaal op de achterkant en is hij speciaal, ik denk het niet maar er staat wel erg veel.