De carterpan van deze motor komt tegen mijn subframe aan, dat wist ik.
Zoals je op dit plaatje kunt zien, heeft een carterpan van deze motoren een lager gedeelte, nu heeft het oude model 5-serie dit ook.. maar dan aan de voorkant, ipv aan de achterkant!
http://link.marktplaats.nl/372267107Wat dus precies goed uit zou komen bij mij, dan ligtie precies voor m'n vooras zeg maar.

Ook dat wist ik.
Dus ik koop ergens 'n carterpan van een oudere 5-serie, prak die eronder.. ligtie tegen m'n krukaspoelie aan.

Kut, past niet.
En natuurlijk moet ik 'n andere olieaanzuigbuis, want die past ook niet meer in het nieuwe carter straks.. bestel ik die, past die alsnog niet.
Blijkt dus dat de carterpan van een benzine en van een diesel verschillen.. en ik had die van een diesel.
Kan ik daar weer achteraan.. en olieaanzuigbuis dus ook.

Ander verhaal;
Zit ik op bimmerboard.be, post ik 'n blablabla wat ik aan het doen bent.

Beginnen ze over het startblokkeersysteem van BMW te lullen, in de zin van; hoe ga je dat oplossen?
Ik helemaal niet bij nagedacht natuurlijk.. dat motoren na '95 ofzo een EWS hebben die een signaal krijgt van de sleutel zeg maar.
Dus zonder, of met een verkeerd signaal geeftie geen brandstof en vonk oid.. dus zal die ook nooit en te nimmer starten.
Dus ik zie wel of dat te omzeilen is.

Kga me eigen er is meer in verdiepen.
Dan zit ik nog te rotzooien met m'n stuurstang om m'n stuurhuis passend te maken.
Dus kheb maar even velgen gekocht om al het gezeik te vergeten, dan heb ik er nog zin in.