Gozer
Wtf man.
Ik weet niet wat je allemaal aan het lullen bent over groepsgedrag dit en dat.
Klassiekers kunnen me gewoon niet boeien, ze zijn wel mooi daarintegen.
Maar waarom heb ik een gebrek aan smaak als ik niks om klassiekers geef?
Leg dat maar eens uit, want volgens mij is smaak toch echt persoonlijk 
Dat ze je niet boeien is omdat ze volgens de AG regels niet spotwaardig zijn, je zegt dat je ze wel mooi vindt, dan heb je er toch een smaak over? Zelf vind je dat je dan geen smaak hebt, beetje tweezijdige gedachte niet?
Mijn punt qua smaak is dat alles wat niet nieuw en duur is, hier blijkbaar bij sommigen niet deugt.
Dan moet ik ook maar eens op een klassiekerforum gaan klagen dat ze geen smaak hebben, omdat ze zich niet interesseren voor een Veyron 
Maar ik kan me herinneren dat jij ook degene was die bij Viva Italia klaagde over het feit dat alleen Ferrari's en Lambo's werden gefotografeerd en niet gesjonnificeerde Alfa's. Ook dat is een kwestie van smaak! Iemand kan zijn hele portemonnee hebben leeggegooid om z'n Alfa te tunen, maar ik vind het simpelweg niet interessant! Een Alfa met een spoilertje en uitlaatje boeit mij gewoon totaal niet.
Op een klassiekerforum interesseert men wel degelijk in de Veyron, het zijn autoliefhebbers, maar ongetwijfeld zullen er ook mensen bij zijn die zeggen dat het alleen maar een staaltje techniek en kijk-eens-wat-we-kunnen is van de VAG groep en daarom nooit een klassieker zal worden.
Dan heb je die post verkeerd gelezen, ik hoef geen gesjonnificeerde Alfa's te zien. Het was in dat geval een voorbeeld van fotografeer eens een auto waar de passie en liefhebberij van afdruipt, dat kon bijvoorbeeld een Alfa 156 zijn met wat GTA elementen, mooie velgen, gewoon subtiel zoals de eigenaar het een beetje persoonlijker wilt maken. Geen autostyle bumpers en een vliegtuig vleugel achterop...
Die Alfa was puur een voorbeeld, het had elke auto kunnen zijn.
Ik ben het hier eigenlijk volledig eens met Sir Henry. Ik vind het ook jammer dat de meeste mensen de klassiekers minder waarderen dan het nieuwe spul. Ik denk dat de autobladen hier mede een debet aan zijn. De meeste bladen die de jonge mensen lezen gaan alleen maar over nieuwe auto´s (autoweek, autokampioen, autovisie). Hierdoor zien de meeste alleen de nieuwe auto's en weten ze soms nieteens af van het bestaan van sommige historische merken (bijvoorbeeld bizzarrini) en dat is spijtig omdat er in het verleden erg mooie auto's zijn gemaakt. Zie het niet als een verwijt, want dat is het niet, de nieuwe auto's zijn namelijk ook mooi. Toch zie ik het wel een beetje als smaakontwikkeling. Het is eigenlijk net zoals met wijn, als je jong bent drink je een goedkoop slobberwijntje en vind je dat lekker. Als je wat ouder bent ga je misschien wat oudere en duurdere wijnen proeven, die je als je jong was niet lekker zou vinden of niet zou hebben geprobeerd, dan ga je deze wijnen waarderen en weet je ze meer op waarde te schatten. Zo is dat met auto's ook denk ik.
Daar ben ik het ook wel mee eens, smaak verandert met de tijd 
Maar ik vind het echt volkomen idioot dat mensen zoals "Sjonnie" je hierop gaan afkeuren 
Ik keur niemand er op af, maar het is gewoon belachelijk om te zien op die evenementen hoe de jongere spotters als gillende schoolmeisjes als groupies achter hun tieneridool aanzitten, de supercars dus.
Ik vind het leuk om op evenementen waar ik geweest ben om foto's terug te kijken op oa AG, maar zoals vele topics komen alleen maar de 'spotwaardige' auto's langs, duur en nieuw dus. Wat ik overigens ook prachtige auto's vind, maar er is zoveel meer te zien op dit soort evenementen!
Ik herinner me nog dat op Viva Italia er zelfs op de frontpage foto's stonden van een GT3 en een Cayenne van 1 of andere de Boer.
Das dus puur foto's kieken op wat 'spotwaardig' is en niet waar het evenement om draait, Italiaanse auto's!
Dan dit topic, als ik helemaal niet zou weten wat Concours d'elegance is zou ik denken dat het een evenement voor de nieuwste supercars is. Pas bij de post van Dave en Rudy komen de auto's langs waar het evenement om draait.
Het is een evenement voor en door klassiekers, dan verwacht je ook die auto's terug te zien in plaats van de auto's die door sponsors neergezet zijn...
Dit soort dingen 'klaag' ik graag over, met de hoop dat ik in de toekomst meer foto's met autoliefhebberij te zien...

Degene die nu m'n posts als grote onzin beklagen zullen zien dat over 5 tot 10 jaar ik opeens toch wel best gelijk had, ook met het realiteitsbesef dat er voor 95% hier nooit veel meer in zou zitten dan een Passat voor de deur.
@ Sir Henry, jij snapt m'n post tenminste en inderdaad Rudy heeft hele mooie platen geschoten zoals ik ze graag in dit topic zou willen zien.
@ nieuw, dat is ook wat ik grotendeels bedoel, ik weet nog dat je in de Italiaanse evenementen topics vroeg of iemand nog foto's van je Ghibli heeft geschoten. Elke keer geen reactie, terwijl dit een prachtig model van Maserati is, met ook nog eens een hoop vermogen. Ze staan er gewoon niet bij stil waar ze langs lopen, omdat het voor hun maar een vierkante bak is en geen schreeuwerige vormen en kleuren zoals de Lambo's etc.