May 17, 2012, 09:09:40 am

Author Topic: Bavaria City Racing 17 augustus 2008  (Read 8550 times)

Jaggie

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
Bavaria City Racing 17 augustus 2008
« on: July 31, 2008, 07:47:24 pm »
Wat: Bavaria City Racing
Waar: Rotterdam
Wanneer: 17 augustus 2008
Hoe laat: vanaf 14.00
Parcours: Willemsbrug - Verlenge Willemsbrug - Blaak - Coolsingel - Hofplein

De nieuwe datum liet nog even op zich wachten aangezien nog niet alle officiële autosportkalenders bekend waren. Deze datum valt wederom in de vakantieperiode van de Formule 1, tussen de Grand Prix van Hongarije en Europa. Voordat het geweld losbarst in de Rotterdamse binnenstad zijn alle deelnemers te zien op vrijdag 15 en zaterdag 16 augustus 2008 in Ahoy Rotterdam op de grootste overdekte paddock ter wereld: RaceSalon. “We zijn blij dat de definitieve datum nu bekend is, zodat we met de Formule 1-teams en coureurs concrete afspraken kunnen maken”, aldus organisator Robert Heilbron.

Parcours
De start en finish van Bavaria City Racing zal op de Willemsbrug plaatsvinden, waarna de coureurs zich via de Verlengde Willemsbrug en Blaak richting de Coolsingel begeven om vervolgens hun kunsten te vertonen op het Hofplein. Voor de komende editie zal een groot deel van het parcours weer gratis toegankelijk zijn voor het publiek. Op de Willemsbrug, Verlengde Willemsbrug en Coolsingel worden tribunes geplaatst. Kaarten hiervoor zijn te koop op www.bavariacityracing.nl. Robert Heilbron: “Nadat Bavaria City Racing vorig jaar voor langere termijn is opgenomen op de evenementenkalender van Rotterdam ben ik blij dat we weer gebruik kunnen maken van hetzelfde parcours als in 2007. Het blijft een mooi gezicht om een Formule 1-bolide over de Willemsbrug en Coolsingel te zien rijden.”

In 2007 waren ruim een half miljoen mensen getuige van de traditionele openingsronde van Minister-president Balkenende en burgemeester Opstelten en de diverse oorverdovende demonstraties. Momenteel is organisatie Rotterdam Racing voor Bavaria City Racing 2008 in gesprek met alle Formule 1-teams en zal het programma worden uitgebreid.

Extra; “New Energy Demo”
De stad Rotterdam is één van de 26 steden die in 2015 haar CO2-uitstoot onder controle wil hebben. Mobiliteit is een belangrijke vervuiler en Bavaria City Racing wil bijdragen aan de bewustwording van de CO2-uitstoot onder het massale publiek. Het programma zal hierdoor eerder starten met demonstraties van milieuvriendelijke racegerelateerde voertuigen. Na dit onderdeel worden de auto’s opgesteld op het ECO-Familieplein op de Binnenrotte.

“Gezien ons enorme bereik tijdens Bavaria City Racing is ons evenement een perfect platform om de bewustwording van het klimaatprobleem onder de aandacht te brengen en hier werken we graag aan mee”, aldus Robert Heilbron.

Om 14.00 wordt het parcours vrijgegeven door de "special guest" en kan het gaspedaal serieus worden ingetrapt. Spectaculaire demonstraties zullen in hoog tempo voorbij komen met als hoogtepunt de demonstratie van de aanwezige Formule 1 teams. Momenteel staat het programma nog niet vast, maar op deze site zullen we je zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Nog geen volledig programma gevonden. Als iemand die heeft dan zal ik de OP aanpassen. Verslag van vorig jaar:
http://www.autogespot.com/zoeken/item/462/bavaria-city-racing-2007/
http://www.autogespot.com/zoeken/item/465/bavaria-city-racing-2007-de-video/
« Last Edit: July 31, 2008, 07:52:53 pm by Jaggie »

yori88

• BMW M3 Driver
    • View Profile
Re: Bavaria City Racing 17 augustus 2008
« Reply #1 on: July 31, 2008, 11:22:59 pm »
ik ben denk ik van de partij.

Jer0en

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • Honda FTW
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #2 on: July 31, 2008, 11:23:21 pm »
ik ben denk ik van de partij.
Dan ik automatisch ook! :+

"Let's waste time, chasing cars."

pettie

• Peugeot 206 Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #3 on: August 01, 2008, 01:56:05 pm »
Ook van de partij. Ga er al vroeg heen om ervoor te zorgen dat ik een plekje vooraan heb ergens bij de rotonde:D

Ollie

• Ford Focus ST Driver
  • Youtube.com/DerOllie
    • View Profile
    • Youtube.com/Derollie
« Reply #4 on: August 03, 2008, 05:25:06 pm »
There! *O* 2 VIP kaarten gewonnen via de ING :)

Tof evenement hoop ik met hopelijk goed weer. Hoop dat ING leuke tribune heeft heen gezet voor de winnaars...
« Last Edit: August 03, 2008, 05:29:38 pm by Ollie »

"The dream lives on... "

Jaggie

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #5 on: August 03, 2008, 06:07:48 pm »
8-) Ich bin dabei.

Roy.

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #6 on: August 03, 2008, 06:10:37 pm »
Dan zit ik in Praag :D

Thomax

• Testkonijnen
  • Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • *
  • Nikon D80
    • View Profile
    • http://spots.autogespot.com/viewcars.php?view=spotter&spotter=thomax92
« Reply #7 on: August 03, 2008, 09:04:01 pm »

Tof evenement hoop ik met hopelijk goed weer. Hoop dat ING leuke tribune heeft heen gezet voor de winnaars...
Hoe heb je dat geregeld?

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #8 on: August 04, 2008, 08:44:10 am »
Als je leest zie je dat ie ze gewonnen heeft
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Ollie

• Ford Focus ST Driver
  • Youtube.com/DerOllie
    • View Profile
    • Youtube.com/Derollie
« Reply #9 on: August 04, 2008, 11:20:19 am »

Hoe heb je dat geregeld?
Tijdje geleden iets ingevuld van de ING via de mail, en er werden 100 kaarten verloot een daarnaast heeft iemand 2 kaarten gewonnen voor een compleet weekend samen met het Renault team daar te zijn, incl hotel overnachting en toegang tot de paddock e.d. alszijnde monteur. Helaas moet ik het doen met de troost prijs :')

"The dream lives on... "

de_Paans

• Aston Martin Vanquish S Driver
    • View Profile
« Reply #10 on: August 04, 2008, 11:37:06 am »
Ook dit jaar kan ik er jammer genoeg niet bij zijn, valt samen met een ander evenement waar ik al kaartjes voor heb :)

Ollie

• Ford Focus ST Driver
  • Youtube.com/DerOllie
    • View Profile
    • Youtube.com/Derollie
« Reply #11 on: August 04, 2008, 12:08:42 pm »
Nieuws: Nissan GT-R als pace car bij Bavaria City Racing (http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/04/nissan-gt-r-als-pace-car-bij-bavaria-city-racing#post-15774)

Nissan GT-R als pace car bij Bavaria City Racing
Jawel, de Japanse supercar wordt eindelijk overgevlogen naar Nederland (Rotterdam that is). Tijdens de ING RaceSalon in Ahoy zal de 480 pk sterke GT-R zijn Nederlandse première beleven. Vervolgens zal de auto een dag later als pace car worden ingezet bij Bavaria City Racing.

In de reacties hadden we het al vernomen, nu is het officieel. Speciaal voor de ING RaceSalon wordt een Nissan GT-R overgevlogen vanuit Japan. ‘Ook staat er een half doorgesneden GT-R in Ahoy, waarin alle hightech systemen zichtbaar zijn. Wie de 3,8-liter twinturbo V6-motor op straat wil horen brullen, moet ook zondag 17 augustus naar Rotterdam komen. Tijdens het hoofdprogramma van Bavaria City Racing rijdt de GT-R als pace car voor de Formule 1-bolides uit’ , vertelt Stefan Erkelens, Brand Manager Nissan bij Visscher Amsterdam, het Nissan High Performance Center dat de exclusieve Japanse sportauto verkoopt.

Een van de Nederlanders die een GT-R besteld heeft, is zo enthousiast over zijn nieuwe auto dat hij samen met Nissan Visscher Amsterdam een unieke verzekering in het leven geroepen heeft. Erkelens: ‘Deze speciale GT-R-polis heeft zulke gunstige voorwaarden dat elke GT-R-koper er verstandig aan doet zijn trotse bezit op deze manier te verzekeren. Tijdens de besloten vipavond op donderdag 14 augustus worden alle details over de verzekering aan de toekomstige eigenaren van de supersnelle Nissan onthuld.’

Inmiddels hebben 26 autoliefhebbers in Nederland een order geplaatst en het vereiste voorschot van 5.000 euro overgemaakt. Vanwege de overweldigende interesse probeert Nissan Nederland voor 2009 (het jaar van de lancering) meer productievolume voor Nederland vrij te krijgen. De levering van de GT-R start in maart 2009. Er zijn drie uitvoeringen, met prijzen tussen 111.100 en 115.100 euro.
« Last Edit: August 04, 2008, 12:11:02 pm by Ollie »

"The dream lives on... "

Ollie

• Ford Focus ST Driver
  • Youtube.com/DerOllie
    • View Profile
    • Youtube.com/Derollie
« Reply #12 on: August 05, 2008, 01:07:20 pm »
Rotterdam haalt Formule 1-coureurs binnen
Uitgegeven: 5 augustus 2008 12:27

ROTTERDAM - Formule 1-coureurs Jarno Trulli (Toyota) en Giancarlo Fisichella (Force India) komen op zondag 17 augustus naar Rotterdam voor de Bavaria City Racing. Behalve deze twee coureurs scheurt die dag ook Robert Doornbos (Renault) door het centrum van de stad.

Sakon Yamamoto en Adrian Sutil stappen eveneens in hun bolide voor een rit over het stratenparcours. Verder maken coureurs, onder wie Tim en Tom Coronel, en teams van andere autosporten als de A1, WTCC en Dakar Rally hun opwachting in Rotterdam.

De organisatie pakt tijdens deze vierde editie van het evenement nog groter uit, zei directeur Robert Heilbron dinsdag. Zo is er extra aandacht voor milieuvriendelijke auto's. In Rotterdam zullen de coureurs net als voorgaande jaren niet tegen elkaar strijden. "Dat is onmogelijk op dit parcours."

RaceSalon
Voorafgaand aan de zondag vindt er in evenementencomplex Ahoy de RaceSalon plaats. Daar kunnen bezoekers de racewagens van dichtbij zien, ruiken en voelen. Er zijn onder meer demonstraties, waaraan mensen kunnen deelnemen.

Vorige maand reisde het racespektakel voor het eerst af naar Moskou. Rusland is na Nederland voor sponsor Bavaria de grootste afzetmarkt. Van de Russische editie komt mogelijk een vervolg. Ook bekijken de bierbrouwer en de organisatie of zij het evenement in andere steden kunnen gaan houden. 

http://www.nu.nl/news/1687721/70/Rotterdam_haalt_Formule_1-coureurs_binnen.html

Vet, een Toyota, Force India, en een Renault... *O*

Coureur Tom Coronel zal op zondag 17 augustus tijdens Bavaria City Racing zijn SEAT WTCC-auto door de straten van Rotterdam sturen. Coronel zal gesteund worden door coureur Dillon Koster, die met zijn SEAT Leon Supercopa eveneens voor veel spektakel zal gaan zorgen. Coronel, Koster en SEAT bereiden zich voor op Bavaria City Racing in de Monaco Hal van ING RaceSalon, 15 en 16 augustus in Ahoy Rotterdam. De Rotterdamse race-evenementen zijn de enige mogelijkheid om de WTCC in actie te zien op Nederlandse bodem.

Ook Tommie komt weer langs en zn donuts maken ;)
« Last Edit: August 05, 2008, 03:51:11 pm by Ollie »

"The dream lives on... "

Ollie

• Ford Focus ST Driver
  • Youtube.com/DerOllie
    • View Profile
    • Youtube.com/Derollie
« Reply #13 on: August 10, 2008, 06:08:52 pm »
Countdown: 1 week to go *O*

Helaas nog steeds geen compleet programma beschikbaar, alhoewel het meeste nu wel bekend is geworden...

"The dream lives on... "

Ollie

• Ford Focus ST Driver
  • Youtube.com/DerOllie
    • View Profile
    • Youtube.com/Derollie
« Reply #14 on: August 13, 2008, 01:48:31 pm »
Nieuws:

KTM X-Bow debuteert in Nederland met spectaculaire demo tijdens Bavaria City Racing
(8/13/2008)
KTM Nederland zorgt aanstaand weekend tijdens Bavaria City Racing voor een absolute primeur. Tijdens het spectaculaire autosportevenement in de Maasstad is de spraakmakende KTM X-Bow voor het eerst rijdend op Nederlandse bodem te zien.

Met aan het stuur niemand minder dan SEAT WTCC-coureur Tom Coronel, die er voor zal zorgen dat het publieksdebuut van de X-Bow in Nederland een onvergetelijk moment gaat worden.

Vanaf september is de opvallende KTM X-Bow in Nederland leverbaar en Bavaria City Racing heeft de absolute publieksprimeur voor een spectaculaire demo. Op zaterdag is de KTM X-Bow in de RaceSalon in Ahoy al te bewonderen op de stand van KTM naast de stand van SEAT. Tevens zal Coronel enkele demo-rides maken. Om vervolgens op zondag ‘op snelheid’ over het parcours door het centrum van de Maasstad te racen.

http://www.autorai.nl/default.aspx?ContentType=1&ContentMode=2&ContentID=9507

"The dream lives on... "